Vymetání pavouků 2017
- Podrobnosti
- Kategorie: O motorkách a motorkaření
- Zveřejněno: 5. 3. 2017 16:42
- Napsal scalla
- Zobrazení: 3331
Sníh zmizel a o slovo se hlásí jaro. Za námi je, slovy médií, tuhá zima (protože si dovolil napadnout sníh a na mnoha místech i pět týdnů vydržet).
Navzdory proklamacím, na silnicích to není příliš znát. Je to tím, že dvojky a trojky se tolik nesolí, pokud vůbec . Takže ani asfalt nedostane tolik zabrat. Alespoň ve středočeském kraji tomu tak je. To ovšem neznamená, že by nebylo co zlepšovat. Nahrubo zaplátovaných, uskákaných silnic máme stále víc než dost.
Ale to nám přece nebude kazit radost z jízdy. Po třech měsících, kdy jsem ji ani neprotočil, jsem vytlačil motorku před garáž, otočil klíčkem a zmáčkl startér. Snad kdybych počkal, až čerpadlo natlakuje vedení. Možná kdybych to vypl a zapl znova, aby se ke vstřikovačům dostal čerstvý benzín z nádrže, motorka by chytla na první otočení klikovky. Takhle se musela zatočit dvakrát. Ale chytla v pohodě. Na podzim nabraná stovka je znát. I když ani to nemusí být záruka, protože nejen nafta, ale i benzín se dělá pro letní a zimní období. A ten letní v chladu hůř startuje. Pokud jste to nevěděli.
Ale motor běží, z koncovek prskají kapky vody, které tam zkondenzovaly z kdo ví čeho a v rytmu expanzních rázů povlávají zbytky pavučin. Šmejdi osminozí taky zaplácají kde co.
Sníh zmizel a o slovo se hlásí jaro. Ale silnice v lesích za Pískem je vlhká, stromy bez listí, seschlá tráva a zamračená obloha připomínají spíše podzim. Bezčasí. Prázdná silnice a jeden promrzlý čoprák, který mi mávne na pozdrav.
Stavím na Benzině u Milevska, protože tady mají stovku a zatím ještě nechci přecházet na benzín s lihem. Nevěřili byste, kolik aut má uzávěr nádrže vlevo. Pumpa s pěti stojany, tři vpravo a dva vlevo. Tak nějak preferuji ty stojany z levé strany. Ale sotva dojedu na zcela prázdnou pumpu, nesundám ani helmu a už je u vedlejšího levého stojanu auto a další, s patřičně nervózním řidičem, stojí za mnou. Pochopitelně, mohl by si nabrat z pravé strany a hadici natáhnout za autem, když tak spěchá. Ale nechce se mu. Což na druhou stranu chápu, protože mě to taky nebaví.
Zaplatím a než nasadím helmu a rukavice, potlačím motorku kousek dopředu, aby mohl čekající řidič popojet ke stojanu. V česku málo vídaná věc, usmívá se a poděkuje.
Ať stovka nebo ne, stejně je znát čerstvý benzín v nádrži. Všímám si toho každý rok. Když vyjedu nádrž toho archivního, vždycky motorka ožije. Pár kilometrů tomu dám trochu zabrat, aby se taky po zimě propláchly VTECové kanálky. Všechno funguje jak má.
Blížím se ke křižovatce se silnicí I/4. Ta je teď trochu jiná. Z křižovatky typu X je teď dočasné téčko. Na místě původní komunikace se staví most přes budoucí dálnici. Už aby to bylo. Tahle křižovatka byla kvůli velkému provozu nepříjemná.
Doma jsem tak akorát na oběd. Vítejte v sezóně 2017. 😊
{jcomments on}