Michelin Pilot Road 2

Michelin Pilot Road 2

Jedná se o dvousměsovou pneumatiku, kterou Michelin označuje zkratkou 2CT (Two Compound Technology). Střední, tvrdší část by měla zaručit dlouhou výdrž pneumatiky, měkčí boky dobrou přilnavost v náklonech.

Na Micheliny jsem přezouval po dvou sadách Metzeler Z4, které jsou montovány na VFR již ve výrobě, pln očekávání. Na internetových fórech jsou tyto pneumatiky velmi chváleny a to jak pro svou výdrž, tak pro výborné jízdní vlastnosti na suchu i na vodě.

Prvních 200km bylo hodně opatrných, aby se ojela vrstva separátoru z výroby. Pak jsem začal přiklápět více a vzhledem k tomu, že Pilot Road 2 jsou spíše sportovní, než cestovní a mají ostřeji zakřivený profil, stupačka na sebe nedala dlouho čekat. Je to vždy nádhera, když je motorka na nových gumách a krásně drží v zatáčce.

Prvních zhruba 5 tis. km si pneumatiky držely své vlastnosti. Na vodě to trochu klouzalo, ale těžko říct, zda je to problém pneumatik nebo nečistot na silnici. Po 5 000 km se začínají na pneumatikách projevovat známky provozu. Přední kolo je mírně do střechy, zadní se začíná placatit, i když ne tolik, jako Metzeler Z4. V náklonu už taky není úplně ono. V 10 000 km je vzorek zadní pneumatiky uprostřed na hranici legality. Přední kolo je zřetelně sjeté do střechy. Motorka je v náklonu neklidná, v hlubším náklonu poskakuje. Měkčí směs na bocích zadní pneumatiky dělá „schody“.

Michelin Pilot Road 2 před výměnou

12 500 km, zadní pneumatika je uprostřed sjetá na „slick“, avšak nikoli na kord. Přední má vzorek na hranici legality, sjetá do střechy. Poslední 2 500km nebyly nic moc. V hlubších náklonech je motorka hodně nervózní, nedrží stopu a pneumatiky začínají podkluzovat. Není to nic tragického, stačí motorku trochu narovnat, ale příjemné to taky není. Na další experimenty v této oblasti však nemám odvahu ani schopnosti.

Celkově hodnotím Michelin Pilot Road 2 kladně, především pro jeho dlouhou výdrž, ale upřímně řečeno, tahle pneumatika mi příliš nesedla. Pokud nebudete vyrážet na dovolenou s pneumatikou sjetou na hranici legálnosti, umožní vám návrat bez toho, aby jste museli přezouvat cestou. S přibývajícími kilometry se zhoršují vlastnosti každé pneumatiky, ale tady mne docela překvapilo, jak prudce se jízdní vlastnosti změnily k horšímu. Podle mne je tato pneumatika koncipována spíše jako sportovní, nežli cestovní.

Během životnosti pneumatik činila dálnice podíl asi 20%, zbytek zatáčkovité okresky.

 

Výsledky testu jsou založeny na mých subjektivních dojmech, odráží můj styl jízdy a jezdecké zkušenosti. Na rozdíl od testů v časopisech, které probíhají nejčastěji na okruzích a na nových pneumatikách, tento test zhodnocuje zkušenosti z reálného provozu a po celou dobu životnosti pneumatik. Neodráží také možnost přímého srovnání různých pneumatik mezi sebou. Na konci článku jsou detaily ojetých pneumatik pro lepší představu, v jakém byly stavu a jak se tento stav mohl podepsat na popisovaných jízdních vlastnostech.

Michelin Pilot Road 2 - přední kolo, střechaMichelin Pilot Road 2 - přední kolo, střecha

Michelin Pilot Road 2 - Zadní kolo, hrany

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doplněno o zkušenosti Merlina 27.6.2011

Jezdím většinou sám, jen občas ve dvou, poměrně bych to vyjádřil asi 90:10.  Podle typu silnice je to cca 80% okresky a 20% dálnice. Pneumatiky mají najeto přesně 11.700km.
S báglama jsem jel maximálně na dovču s tankvakem,topcasem a nepromokavým válcem. Po změření má přední pneu ještě 2mm vzorku nad značkou opotřebení. Zadní pneu má 1,6-1,9mm je tak nějak divně sjetá (levá strana díky lepšímu klopení má míň, cca 1,6mm a pravá strana těch 1,9mm, což by mělo být zřejmé ze snímků. Z nich by mělo být taky patrné, že levá strana je sjetá více do kulata a pravá na plošky + střed má lehkou plošku.

Merlinovy zkušenosti jen potvrzují mé zkušenosti. Hodně záleží, jak se tyto pneumatiky sjedou. Pokud je zplacatíte na dálnici, rapidně se zhorší jejich ovladatelnost. Naopak, při provozu na zatáčkovitých silnicích si udrží dobrou ovladatelnost po celou nebo větší část své živostnosti.

 

Merlinova MPR2 - zadní Merlinova MPR2 - zadní Merlinova MPR2 - zadní, detail
Merlinova MPR2 - zadní Merlinova MPR2 - přední