Honda VFR
Honda VFR750F r.v.93
- Podrobnosti
- Kategorie: Honda VFR typ RC36
- Zveřejněno: 24. 8. 2006 0:00
- Zobrazení: 6414
There was a problem loading image http://dam.xf.cz/portal/motorky/vfr/vfr_soubory/image001.jpg
There was a problem loading image http://dam.xf.cz/portal/motorky/vfr/vfr_soubory/image001.jpg
There was a problem loading image http://dam.xf.cz/portal/motorky/vfr/vfr_soubory/image005.jpg
There was a problem loading image http://dam.xf.cz/portal/motorky/vfr/vfr_soubory/image005.jpg
Motor: čtyřdobý kapalinou chlazený čtyřválec do V,
rozvod DOHC/4
Objem: 748cm3
Vrtání x zdvih: 70,0 x 48,6 mm
Kompresní poměr: 11,0:1
Výkon: 74kW /10000 ot./min
Výkon / hmotnost: 0,1934 kW/kg
Točivý moment: 79Nm při 8500 rpm
Zrychlení 0-100km/h: 3,4s
Max. rychlost: 240km/h
Startér: elektrický
Plnění motorku: 4 karburátory
Převodovka: šestistupňová
Rozvor: 1470 mm
Výška sedla: 800 mm
Hmotnost: 214 kg (suchá)
Nádrž: 19l (4,5l rezerva)
Spotřeba: 5-10l (moje je cca 6,5~7,0 l/100km)
Dílenská příručka ke stažení zde
VFR 750 se poprvé objevila v 1986 a vzhledem ke všem svým dobrým vlastnostem to byla nejlepší a nejharmoničtější sedmsetpadesátka, která byla na trhu. Na tom nedokázal nic změnit žádný konkurent. Srdcem VFR 750 je čtyřdobý V4 s klidným chodem, který byl měřítkem pro průběh výkonu a točivého momentu. Stabilní a ve všech polohách jistý podvozek se snadno ovládá, takže si na něj jezdec nemusí zvykat. Tento tehdy sportovní a dnes spíše cestovní stroj dává dokonalý požitek i při jízdě ve dvou. Po změnách motoru, podvozku a kapotáže, ke kterým došlo ve větším měřítku v roce 1988, vykročil model ´90~´93 dobývat další příznivce. Honda chtěla ještě více orientovat model VFR 750 F na sport a proto tomuto účelu přizpůsobila jednoramennou kyvnou vidlici drahého modelu RC30. Navíc se změnil i rám. Místo slaběji dimenzovaných čtyřhranných profilových trubek se začaly montovat větší pětihranné profily o průřezu 80 x 30 mm. Záď zůstala stejně jako před tím sešroubována s hlavním rámem. Výrazně se změnila i teleskopická vidlice: bylo vynecháno mechanické vyrovnání brzdění TRAC, místo nějž byl použit dvoutrubkový tlumičový systém, aby se netvořila pěna v oleji. Změn nezůstal ušetřen ani motor. Tak např. misková zdvihátka nahradila dosavadní unášenou páku k ovládání ventilů. To mělo kromě kompaktnější konstrukce válcové hlavy další výhodu: interval seřízení ventilů po 36000km. Jako první model Honda mělo VFR flexibilní kloub ve výfukovém systému 4-1, aby se usnadnila demontáž zadního kola. Kapotáž byla testována v aerodynamickém tunelu. Směrovky jsou i na zádi montovány do tvarových dílů.