Honda VFR
HONDA VFR 800 Fi
- Podrobnosti
- Kategorie: Honda VFR typ RC46
- Zveřejněno: 25. 11. 2006 0:00
- Napsal Mecan
- Zobrazení: 11702
HONDA VFR 800 Fi
od: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 1. motoklub Mohelnice
Takže tohle je má třetí (endura a Diversiona nepočítám)...a asi na dlouho poslední motorka. De facto jsem si ji koupil zblblej tříletým nadšeným blábolením mého kámoše Vlasťu držáka Přidala, kterej jedno obstarožní VFR vlastní a které i po té co, dvakrát objelo zeměkouli, nehodlá zdechnout ani náhodou. Vlasťa měl prodávat HERBALIFE (nebo VFRa), protože by firma ušetřila na psychologickém tréninku jak zákazníkovi vyprat mozek... Takže ve stavu, kdy víte že jedině ARIEL vypere dočista DOČISTA Vám nezbyde jiná volba než koupit VFR.
Nelituji.
VFR má proti řaďákům motor s duší. Tou duší jsou pro mne vibrace a zvuk véčka, který je díky čtyřem válcům kultivovanější, ale pořád to tam je. Nebojte se, není to žádné HDčko, kdy máte strach aby Vás při čekání na křižovatce neshodily otřesy na zem a motor v rámu lítá čtvrt metru na každou stranu...-:))) Mimochodem si prý firma HD pokoušela ony zcela unikátní vlastnosti patentovat, proč neudělat z nouze ctnost, no ne?
Trochu mě zklamal výkon, protože 100 koní i když je to véčko není dnes nic extra, tak 130 by tomu slušelo víc. Protože jsem už ve věku, kdy není třeba výkon nahrazovat odvahou, těch 100 k a 85Nm mi stačí. Ale i tak jde bez spojky na jedničku na zadní a krásně se tam drží, protože motor vybavený vstřikovací jednotkou reaguje na sebemenší pootočení plynu. Zátah je slušný, maximálka okolo 250 km..převodovka je asi první, kdy se pan Honda poučil od Yamahy a řazení je přesné a TICHÉ. Jednička je v porovnání se staršími modely kratší a šestka naopak delší - asi o 1000rpm na shodnou rychlost, evidentně víc do cestovna. Neutrál jde zařadit ihned a bez problémů i v klidu, mezipoloha je výrazná a zelená kontrolka Ti dá spolehlivě najevo, že se vše podařilo a neutrál tam je. Bike je vybaven brzdovým systémem Dual CBS, kterým jsou vybaveny všechny vlajkové lodě Hondy - Blackbird, Varadero, CBR1000F, novej GoldWing a teď nevím je to všechno? Myslím X-eleven ještě.
Někde jsem slyšel nějaké negativní ohlas ve spojení s Dualem, ale já si nemůžu stěžovat, pokud se naučíš brzdit trošku jinak než je zcela obvyklé, není nic lepšího než Dual. Samozřejmě se nehodí pro okruhovky, ale proto jej taky CBR900RR nemá. S Dualem se dá brzdit úplně stejně jako bez něj ale vše je účinnější. Podrobný popis je zde. Asi nejdůležitější je si uvědomit, že pokud budeš slině brzdit zadní brzdou a vjedeš předním kolem na trávu nebo štěrk, může se stát, že se přední kolo dostane do smyku. ALE!! Zdaleka to není tak žhavé, protože místo 3 pístků brzdí pouze jeden a to ještě se zpožděním takže mě se tohle ještě nikdy nestalo. Naopak v situacích, kdy je vyloženě nebezpečné brzdit přední brzdou - mokré kočičí hlavy, písek, tráva, mokré cesty v Dalmácii (!!!) vždy brzdím pouze zadní a NIKDY se nestalo, že bych dostal obě kola do smyku. Samozřejmě pokud budeš magor, tak se Ti to povede..Naopak větší nebezpečí číhá od zadu, kdy kolegové prostě svá XJRa a podobné kombajny neubrzdí. -:)) a rozbijou Ti tvou krásnou zadní lampu...prostě na dual nedám dopustit. Pokud má někdo jiné zkušenosti, sem snima.
VFR je dost komplikovaná motorka, určitě má řídící jednotku chytřejší než leckterá manželka a čidla má snad úplně na všechno, jenom mi chybí tlačítko RESET na palubní desce, to kdyby se Ti kously Windows VFR ver. 4.2 ..ovšem proklamovaných 110 koní jsem se jaksi nedočkal. Brzda ukázala 90 k na zadním kole, to by sice mohlo být těch 110 na klice ale naprosto stejný výkon podala o deset let starší kamarádova VFR tak kde jsme? No a vrchol všeho bylo, když Viťanovo XJR 1200 všechny překvapilo 120 koni místo proklamovaných 100...takže zklamání. Na co mi je že VFRo z výfuku vydechuje vzduch málem čistší než vdechlo, že jeho systém je odvozen od systému přímého vstřikování vzduchu do výfukového kanálu používaného u stávajících modelů Honda, využívá nový systém elektromagnetem řízené vstřikování čerstvého vzduchu z komory sání do výfukového kanálu těsně za výfukový ventil? Přísunem dodatečného kyslíku do odcházejících výfukových plynů se zajistí dodatečné spálení zbytku paliva a tím snížení hodnot CO a HC. Množství vstřikovaného vzduchu závisí na rychlosti plynů odcházejících ze spalovacího prostoru. Tento jednoduchý systém snižuje hladinu CO a HC na hodnoty vyhovující současné evropské normě EURO-1 ... ale já bych raději těch 110 koní na zadním kole. No nic, pojďme dál. Těch čidel je opravdu hodně, tady najdete popis funkce. Pokud nemusíte, nesundávejte spodní část airboxu, protože zapojit zpátky asi tunu hadiček a konektorů v poměrně stísněném prostoru stojí dost nervů. Ale nezoufejte, všechny hadice jsou očíslované a je přesně určeno, kam vedou. Taky konektory jsou pro blbé a mají rozdílnou barvu..opravdu mi to připomíná počítač, já si nemůžu pomoc.
Olej i svíčky jdou vyměnit bez nervů s předchozím modelem, kde bylo třeba sundat chladič. Zde stačí povolit dva šroubky držící pomocný olejový chladič, ten se zhoupne na gumových mezikusech, vložených právě pro tento případ do ocelového potrubí a ke svíčkám je přístup. Olejový filtr jde taky vyměnit bez problémů, jen je třeba sundat přední spojovací kus kapotáže. Totéž platí pro montáž i demontáž řetězu, kdy je možno řetěz v kuse sundat přes jednoramennou kyvku, která je ukotvena přímo na motoru. Vzduchovej filtr dostanete ven po demontáži nádrže, pozor na uchycení benzínové hadice šroubem a ocelovým okem - podobně jako brzdové hadice, jde to dost špatně povolit protože se není o co opřít. Vzduchovej filtr je dost drahej, proto jsem ho odmastil perchlorem a vypral štětečkem v jarové vodě. Věřím že mi takhle vydrží ještě dlouho.
Co dál, když vidím tenhle svůj myšlenkovej průjem, zkrátím to. Spotřeba se pohybuje kolem 6,5 litru, což je docela dost, ale jako obvykle závisí na tom, jak nervosní máš zápěstí. Dlouhé cesty se dají jet při 140 km i s plnou polní tak za 5,5 litru...pro vysoké postavy není kapotáž příliš účinná, mě osobně (185cm) při uvolněném posezu pere vítr přímo do helmy. Předchozí modely měly štítek výš. Posez je přirozeně přirozený jak je u VFR zvykem již od modelu RC36.
Na závěr: VFRo by si zasloužilo litrovej motor, potom by bylo králem široko daleko. Ale i tak je to super motorka, která se dá použít jak na cestování tak i na okruhové (ne moc často) ježdění. Příští sezónu určitě strávím v sedle VFR, ale ve stříbrné barvě a dokoupím nějaký ten kufr. Podle mé finanční izobary samozřejmě. Taky nové gumy - do předu něco měkčího - asi Sportmaxku a do zadu Michelin Macadam...
Problémy: žádné
technické specifikace převzaty z oficiální stránky Hondy
MODEL | |||
TYP MOTORU | Čtyřdobý 90 do V kapalinou chlazený 16-ti ventilový čtyřválec DOHC | ||
VRTÁNÍ x ZDVIH | 72 x 48 | ||
ZDVIHOVÝ | 781 | ||
KOMPRESNÍ | 11,6 : 1 | ||
MAX. VÝKON | 110/10500 | ||
MAX. KROUTÍCÍ MOMENT | 8,5/8750 | ||
SPOUŠTĚNÍ | elektrické | ||
PŘEVODOVKA | 6 rychlostí | ||
ROZMĚRY | 2095x735x1190 | ||
ROZVOR (mm) | VÝŠKA SEDLA (mm) | 1440 | 805 |
SVĚTLÁ VÝŠKA (mm) | OBJEM NÁDRŽE (l) | 130 | 21 |
PNEU - přední | - zadní | 120/70 ZR17 | 180/55 ZR17 |
ODPRUŽENÍ - přední | - zadní | 41mm H.M.A.S. teleskop. vidlice, nastavitel. předpětí | Pro-Link, nastavitel. útlum i předpětí H.M.A.S. tlumiče |
BRZDY - přední | - zadní | 296 dvoukotoučová třípístk. Dual CBS | 256 kotoučová třípístková Dual CBS |
HMOTNOST | 210 |