Tak ten větráček z PC už mám na regulátoru 3. rokem. Jde ale o to, že ten regulátor jsem tam dával již použitý.. takže nevím, jak je starý.
Každopádně:
již jednou jsem tu zakládal vlákno, jaký problém jsem s dobíjením měl. Teď jsem ho na 90% vyřešil, ale i tak se chci koupit nový regulátor až ten stávající nadobro odejde.
Dřív jsem měl problém, že mi při zvyšování otáček rapidně spadlo napětí.. nepamatuju si přesně, ale myslím, že při 5tis otáčkách a zapnutých světlech jsem byl na cca 13V.
Před měsícem jsem znovu proměřoval a ještě víc na prd... ale téměř to vyřešili 2 zásahy:
1) na konektoru alternátoru jsem na neutrál naměřil 10V (min. limi 15V) a v 5tis otáčkách 42V (min. limit 60V).... zkusil jsem tedy ustřihnout fastonové konektory + cca 1cm kabelu... a voaláááá... na kabelech jsem naměřil 18V, resp. 67V... nechal jsem tedy naletovat k regulátoru natvrdo. Dobíjení vzrostlo v otáčkách a rozsvícených světlech na cca 13,7V.
2) Regulátor jsem napojil (přes pojistku) přímo na baterku... plus a mínus... a voalááá:
neutrál zhasnuto = 14,5V
neutrál se světly = 14,3V
5tis otáček bez světel = 14,25V
5tis otáček se světly = 14,1V
Takže jsem nyní ve všech režimech nad limitem 14V
Nicméně stále je tu ten problém, že v otáčkách padá napětí, což by být nemělo... náhradní regulátor by u VFRa stejnak měl člověk vozit jako součást povinné výbavy
, tak proto ho chci koupit... a taky se chystám na novou baterku... pak snad bude vše OK