Stávající benzín Natural95 obsahuje 5% biosložky. Konkrétně lihu - etanolu. Proto se toto palivo také označuje jako E5. Pět procent lihu je však dostatečné množství k tomu, aby nastaly problémy např. při dlouhodobé odstávce.
Jenže Evropská hospodářská komise tlačí na to, aby do roku 2020 klesl podíl emisí CO2 vzniklých při spalování automobilových paliv o šest procent.
Toho se dá dosáhnout zaváděním paliv s nižší uhlíkovou stopou, jako LPG a CNG. Jenže podíl těchto paliv v dopravě je stále nízký. Proto musí dojít ke zvýšení obsahu lihu v benzínu z pěti na deset procent. Líh je navíc dražší než benzín. Takže za palivo, které vlastně nikdo nechce, zaplatíme více. Přičemž stávající problémy se ještě znásobí.
Když pojedete v Rumunsku po silnici E60 z příhraničního města Oradea na Cluj-Napoca, budete projíždět přes městečko Huedin. Už z hlavní silnice uvidíte domy, vyznačující se nepřehlédnutelnou architekturou.
Vzhledem k tomu, že pneumatiky byly testovací a obsah jsem psal pro motorkáře.cz, je tento článek jen odkaz na jiný server. Na druhou stranu myslím, že to ničemu nevadí a přínosem mohou být i názory dalších testerů.
Před pár lety uvedl Osram na trh řadu výkonných halogenových žárovek – NightBreaker a NightRacer. NightBreaker je primárně určena pro automobily. Na motocyklech se moc neosvědčila kvůli nízké životnosti. Řada NightRacer je naopak pro motocykly určena primárně. Kromě lepší svítivosti by se měla vyznačovat vyšší životností a odolností proti otřesům. Je tomu tak ale doopravdy?
Myslel jsem, že nebude o čem psát, protože motorka jezdí, nekazí se, olej nežere, voda se neztrácí, nikde nic nekape. Ale posledních 1500 km se přeci jen něco pokazilo.
Mám den volna, který plánuji věnovat přípravám. Ale nakonec to skončí u čištění akvárek, psaní článku a nějakého toho sportu, takže se blíží večer a nachystáno nemám nic. Pája se vrací ze služebky v osm. začínáme balit společně, ale většinu věcí dáme jen na hromadu s tím, že zabalíme ráno, protože teď už se nám vůbec nechce.