- Podrobnosti
-
Kategorie: Nezařazené
-
Zveřejněno: 23. 4. 2016 18:57
-
Zobrazení: 3652
Další z periodických prohlídek mám za sebou. Před dvěma roky to stálo 350 kč, dnes za pět set. Holt STK se musí modernizovat, nakoupit smartphony s certifikovaným softwarem, aby mohli nafocené vozidla posílat na ministerský server. K čemu je to dobré, netuším.
Součástí procedury je také snímek tachometru s najetými kilometry. A co je na tachometru, to je posvátné. Navzdory mému upozornění, že motorka má najeto 122 000 km. Stejně tak si mohl technik v počítači najít údaj z prohlídky před dvěma léty se 103 000 km. Zkrátka mašina omládla. Takže už má podle protokolu opět najeto 22 000 km. Fakt nechápu, k čemu je systém, který nezvládá ani tak základní kontrolu, jako porovnání nově vkládaného záznamu s tím posledním. Takže jsem motorku „stočil“ aniž bych chtěl :-).
Nic mimořádného v tomhle státě. Buzerace přibylo, ale auta s vymlácenými DPF filtry mohou vesele jezdit dál. Ještě že STK s motorkou je taková formalita. Technik nafotí čísla, podívá se, jestli motorka svítí, blíká, troubí, stěrače stírají a odjíždíte s novou nálepkou. Letos ani éčka na laďáku nikoho nezajímaly.
Na druhou stranu jsou státy, kde se s motorkou z výše popsaných důvodů na technickou nejezdí vůbec. Ale toho se asi nedožijeme.
Takže – hurá do další sezóny. :-)
- Podrobnosti
-
Kategorie: Nezařazené
-
Zveřejněno: 8. 2. 2016 20:29
-
Zobrazení: 4180
V době navigací se atlas nebo mapa jeví jako přežitek. Svým způsobem je. Zvláště, pokud je mapa papírová. Na motorce vcelku trpí. Když foukne, trhá se. Když prší, saje vodu a ztrácí pevnost. Často není levná a nevydrží dlouho. Ale na druhou stranu, když chcete naplánovat trasu, není nad mapu, kde krásně všechno vidíte. Nepotřebujete elektřinu, netrápí vás docházející baterka ani nečitelný displej na slunci.
Číst dál: Motoatlas Alpy - Hallwag