Bridgestone BT023 - dobré s lepší životností
- Podrobnosti
- Kategorie: Návody a technika
- Zveřejněno: 14. 5. 2011 6:49
- Napsal scalla
- Zobrazení: 3552
S pneumatikami Bridgestone BT021 jsem byl vcelku spokojen, až na jejich slabší životnost. Původně jsem měl záměr otestovat něco z produkce Metzeleru, ale shodou okolností v době, kdy se BT021 blížila ke konci své životnosti, začal výrobce prodávat jejich nástupce BT023. Takže jsem zakoupil sadu a Metzeler někdy příště. |
BT023 se od svých předchůdců liší na první pohled vzorkem.
Výrobce zřejmě zapracoval na složení směsi, jelikož jízdní vlastnosti nejsou o nic horší, než u BT021, zatímco životnost se prodloužila. V zatáčkách drží až na stupačku, motorka se s nimi nevlní. Dostatečnou jistotu poskytují i na mokru nebo za chladného počasí a to po celou dobu životnosti.
Životnost zadní pneumatiky činila rovných 10 tis. km. Z toho:
-
dovolená ve dvou, s kufry cca 3 tis. km
-
ostatní cesty ve dvou zhruba 2 tis. km
Podíl dálnice činil asi 30%, zbytek silnice prvních a druhých tříd s typicky českou kvalitou asfaltu.
O přezutí na novou gumu je dobré uvažovat už v okamžiku, kdy se vzorek dostane pod předpisovou hloubku. Když zmizí úplně, je již nejvyšší čas. Do drátů zbývalo jen 200km ve dvou.
Životnost uvádím schválně pro zadní pneumatiku, protože přední je stále v testu. U těchto pneu jsem poprvé neměnil celou sadu, protože přední vykazuje tak malé opotřebení, že by byla škoda ji měnit.
Celkově hodnotím Bridgestone 023 kladně. Stabilní jízdní vlastnosti po celou dobu životnosti, výborná přilnavost a životnost, s přihlédnutím k větší zátěži, blížící se mému dosavadnímu rekordmanovi Michelin Pilot Road 2.
Výsledky testu jsou založeny na mých subjektivních dojmech, odráží můj styl jízdy a jezdecké zkušenosti. Na rozdíl od testů v časopisech, které probíhají nejčastěji na okruzích a na nových pneumatikách, tento test zhodnocuje zkušenosti z reálného provozu a po celou dobu životnosti pneumatik. Neodráží také možnost přímého srovnání různých pneumatik mezi sebou. Na konci článku jsou detaily ojetých pneumatik pro lepší představu, v jakém byly stavu a jak se tento stav mohl podepsat na popisovaných jízdních vlastnostech.