MRA vario touring

Vypadá divně, funguje skvěle.

MRA variotouring 

 

Po ne příliš dobrých zkušenostech s·turistickým plexi prodávaném jako originální příslušenství jsem se rozhodl vyzkoušet něco z·produkce alternativních dodavatelů. Při procházení katalogů zjistíte, že všichni nabízejí zhruba to samé. Jen plexi, které je u jednoho označeno jako turistické je v·jiné nabídce označeno jako závodní, ale v·podstatě se jedná o stále stejnou „bublinu“.

A protože „bublinu“ už jsem vyzkoušel, rozhodl jsem se pro něco jiného. V produkci německé firmy MRA mne zaujal model vario touring. Plexi se stavitelným spoilerem.

Pečlivě zabalené plexi dorazilo zhruba za 14 dní. Krabice obsahuje vlastní plexi, lemovku, návod k používání a pár reklamích nálepek. Kvalitou zpracování je tohle plexi o řád jinde, než testovaný Hondí doplněk. Kde mají být úchyty s vyvrtanou dírou, je díra, hrany jsou začištěny, úchyty, které se zasunují do kapotáže, mají správné rozměry. I tvarově sedí plexi velmi dobře, takže montáž je dílem okamžiku.

Horní spoiler je dodáván již namontovaný, takže stačí nastavit a vyjet.

Nastavení se provádí tahem nebo tlakem na spoiler. Není třeba nic povolovat ani utahovat, vše zařídí osmistupňová aretace. Spoiler lze bez problému přestavovat i za jízdy.

V nejnižší poloze se funkcí příliš neliší od originálního nízkého plexi, snad jen že proudění vzduchu na ramena není tolik turbulentní.

V nejvyšší poloze zdvihne vzduch, při mých 180cm, na helmu. To však nestačí odklonit všechen létající hmyz, takže helma rozhodně není hmyzuprostá, ale špiní se trošku méně, než se  standardním plexi. Oproti němu je však proud vzduchu působící na tělo značně menší, takže subjektivní vnímání rychlosti se posune zhruba o 30km/h výše. Díky většímu vzduchovému pytli dojde také k redukci kývání v důsledku nasazeného topcase. Nevýhoda je vyšší hlučnost v důsledku turbulencí ve výši helmy. Z toho důvodu jsem si jako optimální našel polohu o dva zuby níž, kdy vzduch směruje těsně nad ramena. Ovšem při teplotách pod deset stupňů už hlučnost přestává být hlavním kritériem a spoiler dávám do nejvyšší polohy. Při tomto nastavení mi vůbec nefouká na krk.

Po výměně jsem s tímto typem najel přes 9 tis. km, plexi drží, nepraská. MRA vario touring vypadá sice divně, ale funguje skvěle. S tímto plexi sem opravdu spokojen.

Shrnutí na závěr:

Klady

  • stavitelný spoiler

  • kvalita zpracování

  • montážní úchyty shodné s továrními

  • vypadá to, že vydrží

Zápory

  • Nemohu si pomoct, ale vypadá divně. :-)

Obsah balení Nejnižší poloha

Nejvyšší poloha

Originální píšlušenství Honda Originální píšlušenství Honda - ulomený úchyt Originální píšlušenství Honda - detail uchycení, originál má vyvrtaný otvor
Originální píšlušenství Honda - ulomený úchyt Originální píšlušenství Honda - Detail úchytu, tristní kvalita zpracování Ale Honda se na to svou značku dát nestydí.
MRA - aretovací mechanismus spojleru MRA - zpracování úchytu. Jak to má být, uzavřené očko MRA - začištěné plochy, čisté zpracování
MRA - čisté a přesné zpracování MRA - detail aretovacího mechanismu MRA se za svou práci stydět nemusí

MRA_merged