VFR800 VTEC - Výměna zadního tlumiče
- Podrobnosti
- Kategorie: Návody a technika
- Zveřejněno: 4. 5. 2013 8:58
- Napsal scalla
- Zobrazení: 1995
Zvláště na českých silnicích však odpružení musí odvést velký kus práce. Bohužel se údržba často omezuje na výměnu oleje v předních vidlicích, případně výměnu gufer. Zadnímu tlumiči věnuje pozornost málokdo. Přitom renomovaný výrobce Öhlins doporučuje provést revizi co 20 tis. km. Standardní odpružení na VFR má jistě daleko do špičkových závodních dílů a potažmo s tím bych čekal i větší životnost. Ale i na něj jednou dojde a myslím, že zhruba 100 tis. km je hranice, kdy by měl jít tlumič ven a na revizi do specializované dílny. Tedy pokud doma nemáte potřebné vybavení na rozebrání a opětovné složení tlumiče.
Stejně tak každý řeší, kolik koní přibude, když natankuje "želví power" nebo vymění papírový filtr za bavlněný, ale stav podvozku zanedbává, ačkoli se jedná o díly, které zásadním způsobem ovlivňují chování stroje.
Výměna zadního tlumiče je príma zábava, protože aby jste ho vyndali ven, musí dolů výfuk. A to že kompletní. Tedy nejen koncovka, jako aby bylo více místa na montáž. Ale opravdu celý včetně svodů, protože o ně jde především. Vytažení výfuku brání katalyzátor. Takže pokud slyšíte moudra ve stylu za půl hodiny není co dělat, pak dotyčný možná měnil zadní tlumič na jiných strojích, kde to může jít snadněji, ale nikoli na VFR. Navíc budete potřebovat dva kusy měděných těsnění pod svody, protože ty původní jsou vymačkané a při opětovné montáži by již netěsnily.
Demontáž
Instalace je opačným postupem demontáže, takže jednoduše postupujte opačným způsobem zpět:
-
Pokud jste povolovali horní držák tlumiče, namontujte jej a utáhněte předepsaným momentem (42Nm).
-
Ujistěte se, že ovladač útlumu je na levé straně (platí pro originální tlumič). Pak umístěte tlumič do montážní polohy, nasaďte horní matici a dotáhněte předespaným momentem (42Nm). Vraťte gumový kryt zpět na své místo.
-
Ujistěte se, že válečky a podložky jsou na svém místě a utáhněte nádrž vpředu a vzadu.
-
Namontujte přepákování. Začněte šroubem č. 1, a levým plocháčem. Nasaďte šroub č. 3 a plocháž z druhé strany. Následně oba šrouby „chytněte“ matkou. Připravte si šroub č. 2. Přizvedněte kyvku a zajistěte ji šroubem č. 2. Následně nasaďte matku a dotáhněte všechny tři předepsaným momentem (42Nm).
-
Na ABS modelu protáhněte zpět hydraulické vedení a namontujte ovladač. Nezapomeňte namontovat zpět kuličku a pružinu. Nasaďte černý podsedlový plast.
-
Namontujte zpět baterii a vraťte na místo elektrickou kabeláž a relé startéru.
-
Namontujte zpět svody výfuku a nezapomeňte pod přední svody dát nové měděné těsnění.
-
Namontujte zpět koncovku výfuku.
-
Namontujte zpět černý kryt výfuku a pravou stupačku.
-
Namontujte zadní lakovaný plast.