VFR800 VTEC - Seřízení podtlaků
- Podrobnosti
- Kategorie: Návody a technika
- Zveřejněno: 8. 5. 2013 5:29
- Napsal scalla
- Zobrazení: 3874
Pochopitelně, jedná se o VFR, takže i tady je ten úkon trošku specifický. Na většině motorek je totiž v sání takový nenápadný šroubek,
který vyšroubujete a místo něj tam zašroubujete adaptér – průchozí šroub na který následně napojíte hadici manometru. A to je vše. Měříte.
Na VFR nic takového není. Musíte se dostat k hadičkám podtlaků mezi válci.
Takže typicky nádrž zvednout a airbox dolů. Opět proti široce rozšířeným fámám o složitosti této operace, jedná se o triviální záležitost a rozhodně zde není žádná spleť hadiček a drátů, kterou je následně obtížné dát zpět.
-
Odšroubujte horní část a vyndejte filtr. Odpojte podtlak ovládající klapku sání.
-
Odšroubujte plastová ústí sání. Dejte je tak, aby jste je při montáži namontovali na stejné místa. Pravý a levý jsou zaměnitelné. Kratší jsou vpředu (kdyby jste to spletli)
-
airbox je teď volný. Do sání dávám papírové kapesníky, ale dají se ucpat čímkoli (je to prevence proti smetí, které by mohlo spadnout dovnitř ze znečištěného molitanu na přední části airboxu.
-
Odpojte hadice odvzdušnění klikové skříně
-
Odpojte konektor MAP senzoru
-
Odpojte hadici podtlaku ovládající klapku sání vedoucí do elektromagnetického ventilu a jeho šedý konektor.
-
Vyhačte na zadní části airboxu elektromagnetický ventil PAIR
-
Nadzvedněte airbox. Zespod uvidíte bílý konektor k čidlu teploty nasávaného vzduchu. Odpojte.
-
Airbox je volný a můžete jej vyndat z motorky
(fotky demontáže nemám. Tak někdy při podobné příležitosti doplním)
Vlastní na měření a seřízení:
-
Odšroubujte MAP senzor z airboxu a zapojte jej zpátky na konektor.
-
Odpojte čtyři boční hadice ze společného vedení podtlaku a připojte je na manometry
-
Pozor! Servisní manuál mlčí, ale pokud necháte podtlakovou hadici, kterou jste odpojili z elektromagnetického ventilu klapky sání jak je, budete mít válec č. 2 hodně mimo. Důvod je zřejmý. Hadičkou jde do sání falešný vzduch. Stačí ji ucpat třeba šroubkem.
-
Nastartujte motor. FI kontrolka bude blikat, protože nemá čidlo nasávaného vzduchu. Ale to je v pořádku.
-
Válec číslo 4 je referenční a neseřizuje se. Je označen bílou barvou a i v manuálu a kdyby někomu nestačila zmínka v manuálu, nemá pro jistotu seřizovací šroub. Ostatní tři válce seřizovací šrouby mají. Dá se s nimi točit klíčem, šroubovákem i prostě rukou. Šroub je proti náhodnému povolení jištěn rohatkou. Při seřizování tedy můžete pootáčet po zoubcích tam a zpátky tak dlouho, až hodnoty podtlaku za válcích 1 – 3 korespondují s hodnotou na válci číslo 4. Točením doleva se podtlak zvyšuje, doprava snižuje.
-
A to je vše. Odpojit budíky, zapojit zpátky podtlaky. Ujistěte se, že jste je opravdu zapojili dobře. Kdyby vám hadička vypadla, dojeli jste (ale to je jen teoretická možnost. Na tom plastovém rozdělovači drží opravdu dobře). Namontovat zpátky airbox.
-
Měla by se vynulovat paměť chyb. To jsem zatím nedělal. Po správném sesazení kontrolka nebliká, byť v paměti chyba zůstává.
K čemu je to dobré? Pokud byly podtlaky rozhozené, lépe to jede. Ne, že by tam přibyly nějaké mraky koní navíc, ale motor jde pravidelněji, zmizelo mi pár drobných propadů výkonu, motor tolik necukal. Paradoxně jsem však měl pocit, že to jede hůř, protože ty drobné nepravidelnosti v běhu mi dávaly pocit většího výkonu. Teď jsem měl najednou pocit, že je to takové „mrtvější“. Ale jak ukázala následující brzda, jednalo se naštěstí jen o dojem.