VFR800 VTEC - Výměna předních desek
- Podrobnosti
- Kategorie: Návody a technika
- Zveřejněno: 8. 5. 2013 6:27
- Napsal scalla
- Zobrazení: 1381
Výměna předních desek ne prakticky stejná jako výměna zadních. Většinou mají shodný tvar, jen ty zadní mají o něco nižší vrstvu třecí směsi. |
Motorku postavte na hlavní stojan. Není to podmínkou, ale lépe se to dělá.
1) Povolte všechny šrouby držící třmeny. Tzn. povolte šrouby držící pravý třmen a šroub + imbus, který drží levý třmen. Také je dobré si ještě na motorce povolit osy držící brzdové desky.
2) vyšroubujte šrouby držící pravý třmen a třmen vysuňte směrem dozadu.
3) Vyšroubujte osu desek. Desky už tím pádem v třmenu nic nedrží a můžete je vyndat ven.
4) Zatlačte zpět pístky. Tahle akce předpokládá, že jste kapalinu dolévali u nových desek. Pokud jste měnili kapalinu na starých deskách a dolili úplně do plna, bude dobré ještě před započetím prací otevřít nádobku a trochu kapaliny odebrat. Pístky můžete při troše snahy zatlačit rukou nebo nechat staré desky ve třmeny a zapáčit přes ně velkým šroubovákem nebo jiným nástrojem. Fantazii se meze nekladou a staré desky tak naposledy poslouží dobré věci.
5) Vyčistěte třmen včetně osy a vodících drážek. Nasaďte nové desky. Někdo promazává osu a drážky měděnou nebo keramickou vazelínou, já skládám na sucho.
6) Nasaďte osu desek, utáhněte. Nasuňte třmen na kotouč a přišroubujte k tlumiči.
7) Dotáhněte osku desek a šrouby brzdového třmenu předepsaným momentem.
8) Analogicky na levé straně s tím rozdílem, že šrouby jsou imbusové a třmen je s ohledem na přítomnost pumpy zadního okruhu konstruován trošku jinak. Ale desky jsou stejné, včetně jejich uchycení a postupu výměny.
|
|