HONDA VFR 1000F a VFR 1000GT

HONDA VFR 1000F a VFR 1000GT

Jak se již všichni mohli dozvědět z webu motorkari.cz, britské MCN, obdoba našich ČMN, ve svém posledním vydání uveřejnily fotomontáž údajného budoucího VFR1000. Web však nenábízí nic než jednu spekulativní fotografii a proto bych zde rád uvedl doplňující informace, které jsem se dočetl ve zmíněném britském plátku.
Tak tedy předně k uvedeným fotografiím. Fotografie jsou dílem fotomontáže MCN nicméně by měli
vycházet z jádra samotné továrny Honda, ze zdrojů, které byly přítomny testování prototypu v této podobě.
Jádrem samotného motocyklu by se pak měl stát vidlicový pětiválec 990ccm V5, odvozený od krále všech motocyklových motorů RC211V. Tento motor by pak měl užívat systém Variable Cylinder Management. Nejde tedy o „skokový“ Vtec známý z modelu RC46II, ale o systém jaký Honda užívá v současné době ve svých automobilech ať už jde o nejnovější
Accord či jiné vozy. Motor by měl dosahovat výkon přes 150koní. Dále by v jeho srdci měla být užita poloautomatická převodovka, kde bude možno měnit jednotlivé převodové stupně stisknutím tlačítek umístěných na řídítkách obdobně jako užívá poslední Ferrari Scuderia. Změna převodového stupně by pak trvala asi 60ms. Další zajímavostí je nepochybně rám, který by měl výrazně napomáhat k masivnímu snížení hmotnosti motocyklu. Rám bude tvořen v
podstatě dvěmi oddělenými rámy, předním a zadním, které budou každý šroubován na motor a jím v podstatě odděleny. Přední šasi typu upsidedown, zadní Pro_link_ od Hondy.
Co se týče brzd nemělo by zůstat také nic při starém. V předu radiální 4-pístky s možností
brake by wire ABS systém. Mělo by jít o novinku, která nabídne naprosto přirozený a přesto výjimečně silný pocit z brždění, jenž stávajícím ABS systémům chybí. Verze GT z jejíhož názvu
plyne její zaměření by měla užívat stejný motor i šasi, pouze zadní partie je jinak modifikována. Pohodlnější dvojsedlo, kufry, níže výfuk, elektricky nastavitelné plexi a jistě nejen to. Toliko k technické stránce.
Design je věcí vkusu a tak nemá cenu se příliš rozepisovat o to více pak nad montáží. Pro většinu VFRáků však zůstává to hlavní: letmé uložení zadního kola, osobité charisma a tři hrdá písmena VFR.
Na závěr bych si dovolil trochu
polemizovat. Výše uvedé řádky jsou pouze výtahem z britských MCN, fotografie jsou fotomontáž a v podstatě nic z toho ve skutečnosti nemusí
být realizováno. Továrna se tímto modelem údajně zabývá přes 5let a zdroje blízké Hondě tvrdí, že bude představen v září tohoto roku a do prodeje by se měl dostat o rok později tedy v roce 2009. Z mého pohledu je reálné to, že se nová VFR do prodeje v roce 2009 skutečně dostane. V jaké podobě si netroufám
tvrdit, nicméně nevidím důvod proč by některé nastíněné technické lahůdky nemohla obsahovat. Vycházím z toho, že stávající VFR800 nebyla od doby svého uvedení na trh (2002), krom drobných změn Vtecu v podstatě vůbec technicky inovována. To dříve nebývalo zvykem když se každé 4roky objevil značně přepracovaný model. Užití V5 bych si dovedl také vysvětlit, protože upravit vynikající RC211V zřejmě nebude tak nákladné jako vyvíjet zcela nový motor
V4. V neposlední řadě je faktem to, že Honda oslaví v roce 2009 šedesaté výročí od svého založení. Uvážím-li, že VFR byla vždy výkladní skříní technologií Hondy, nemohu si pomoci a dere se mi na jazyk jedna otázka. Kde jinde a kdy jindy než při této příležitosti a právě v podobě VFR přijít s něčím výjimečným?? Nechme se překvapit….
Ačkoli nejsou tlačítka pro boardcode a smajlíky viditelná, jsou stále použitelná