Bridgestone BT021

battlax_bt021 Další pneumatiky, které jsem vyzkoušel, byly Bridgestone Battlax BT021. Jedná se o nástupce pneumatik Bridgestone BT020, které taktéž bývaly montovány na VFR800 v prvovýrobě.

 

Přední pneumatika je jednosměsová s vylepšenou schopností absorpce rázů, zadní dvousměsová, což by mělo díky tvrdší středové směsi zajistit dlouhý dojezd a díky měkčí směsi na bocích dobré chování v zatáčkách.Pokud jde o dojezd, dopadla pneumatika ze všech testovaných nejhůře. Vydržela 7800km. Tento údaj je však nutno brát s rezervou, přeci jen podmínky provozu mezi jednotlivými testy nejsou srovnatelné.

Dle charakteru provozu tvořil podíl:

  • Dálnice sólo 10%
  • Dálnice ve dvou 10%

  • Okresky sólo 60%

  • Okresky ve dvou 20%

Při nájezdu zhruba 6 000km došlo k defektu (hřebík), který jsem opravil knotem a takto opravená pneu najela zbývajících 1800km.

Pneumatika je dobře čitelná, v běžném provozu grip ztrácí pozvolna a včas dává vědět, že je potřeba zvolnit. Na mokru jsem se na nich necítil příliš jistě, ale to se zatím necítím nikdy. Po dešti v Sosnové jsem vyzkoušel několik okruhů a dá se říct, že chování je velmi podobné tomu na suchu. Zřetelně cítíte, kdy pneumatika ztrácí grip. Jen na mokru ta hranice leží o kus níž. Driftovat stále neumím, takže dál jsem to nepokoušel. Pro „hranaře“ bude zajímavá informace, že i když na VFR brousíte stupačku, přední pneu do hrany stále bude chybět cca 1 cm. Zadní sjedete ke kraji.

Vzhledem k tomu, že jsem předpokládal nájezd cca 10 tis. km, bylo pro mne opotřebení pneumatiky mírným zklamáním. Zvláště ve srovnání s předchozími Michelin Pilot Road 2. Oproti nim však zadní pneumatika nevykazovala takové zhoršení vlastností i při sjetí do placky na dálnicích a motorka se po celou dobu životnosti chovala v náklonu jistě a stabilně.

Přední pneumatika se sjíždí klasicky do střechy, ale její opotřebení je ve srovnání se zadní pneumatikou znatelně menší. V předchozích testech měla většinou přední pneumatika střechu velmi výraznou a měnil jsem celou sadu. V tomto případě zatím vyměním jen tu zadní, nahradím ji však letošní novinkou Bridgestone BT023. Jak si bude rozumět s napůl sjetou BT021 bude obsahem příštího „polotestu".

Výsledky testu jsou založeny na mých subjektivních dojmech, odráží můj styl jízdy a jezdecké zkušenosti. Na rozdíl od testů v časopisech, které probíhají nejčastěji na okruzích a na nových pneumatikách, tento test zhodnocuje zkušenosti z reálného provozu a po celou dobu životnosti pneumatik. Neodráží také možnost přímého srovnání různých pneumatik mezi sebou. Na konci článku jsou detaily ojetých pneumatik pro lepší představu, v jakém byly stavu a jak se tento stav mohl podepsat na popisovaných jízdních vlastnostech.

Zadní BT021 po 6 tis. km Zadní BT021 po 9 tis. km Zadní BT021 po 9 tis. km, separace běhounu
Přední BT021 po 9 tis. km - mírná střecha Přední BT021 po 9tis. km