Míra (Kojak Diesel) Nečas
- Podrobnosti
- Kategorie: Nezařazené
- Zveřejněno: 11. 5. 2013 10:24
- Napsal scalla
- Zobrazení: 1727
Takže se rozflákal a už se bál jezdit?
Důvod proč prodával VFR, že na to nemá čas. Že mu to přijde jako luxus mít motorku, když jede jednou za 14 dní. Dělal ve škodovce, takže motorka je po té havárce taky přelakovaná škodováckou barvou. To je taky výhoda. Není problém ji sehnat, je jí dost a je laciná. Ale nedávno mi psal, že koupil VFR znova, ale 800FI.
Jaké závady tě potkaly během doby, co motorku vlastníš?
Regulátor, klasika. Asi dva roky zpátky.
A co tam máš teď. Kupoval jsi originál nebo jsi ho nahradil Ignitechem?
Regulátor není originál. Je to nějaká druhovýroba, ale originálního tvaru. Konektory, šroubky, všechno pasovalo. Byla to docela rychlovka, takže jsem neřešil žádný ignitech apod. Regulátor, který tam byl při koupi mi vydržel zhruba rok. Ten druhý mi vydržel 55 tis. km.
Jak ten vadný regulátor přežila baterka?
Jó, vypadá v pohodě. A to je ještě od koupě původní. Sice už není ta, co byla z výroby. Je to nějaká divná od výrobce, kterého neznám. Ale pořád drží. Když motorka stojí nějakou dobu, měřím si pokles napětí a neřekl bych, že by byla ve špatném stavu.
Koukal jsem, že máš namontovaný laďák. Co tě přimělo ke koupi?
Okruh.
To jako, abys měl koně navíc?
To ne. Na normální silnici mi ani nevadí, že ta motorka není slyšet. Jasně, neslyší tě cyklisti, občas nějaký chodec. Na to si zvykneš a počítáš s tím.
Ale jedeš po okruhu, před tebou borec, za tebou borec, ty slyšíš je a neslyšíš sebe. Máš tam 10 tis. otáček a kolikrát se mi stalo, že jsem podřadil o stupeň níž, než jsem chtěl. Takhle musím pořád koukat na otáčkoměr … špatný.
Chtěl jsem něco homologovaného. Jednak je lehčí, zvuk je lepší, je slyšet, že to je čtyřválec. Měl jsem z toho trochu strach, jestli to nerozhasím. To víš, karburátory, měl jsem docela obavu, co to udělá, když se změní ten odpor ve výfuku. Ale karburátory jsem pak na ten laďák nechal seřídit.
No a co nějaký ukazatel zařazeného kvaltu? To jsi nezvažoval?
Ale jo. Jenže bych stejně na to musel koukat... já raději preferuji ten zvukový vjem. A to teď mám. Konečně to zní jako čtyřválec. Véčkový čtyřválec, né jak nějaká řadová mrdka. :-)
Co mne překvapilo, že po výměně laďáku šla dolů spotřeba. A zmizely takové malé propady ve výkonu, které jsem tam měl.
A za kolik tedy jezdíš?
Spotřeba dlouhodobě pod pět. Zvláštní, že rok od roku mi spotřeba klesá. První rok jsem jezdil za 5,7litru, další rok 5,4 a teďka s originálem do pěti litrů, s tím laďákem to je ještě míň. Což mne trochu znervózňuje, mám trochu strach z chudé směsi a podpálení ventilů.
Další klasická otázka. Jaký používáš řetěz?
Řetěz aktuálně ČZ, ten jsem měnil sám. Předtím tam byl D.I.D., ale už byl taky měněný.
Co olej, žere to?
Ne, prakticky dolévám tak 3dcl během intervalu 12 tis.km.
Ročně najedeš těch 14-15 tis. Jezdíš denně? I když prší?
Dával jsem značku do depozitu, takže to ježdění se odvíjelo od toho, jak mi platila pojistka. Pojištění jsem měl sezónní, takže to většinou vycházelo co slez sníh, smyla se sůl a trochu polepili díry na cestě. Jezdím denně, i když minulý týden pršelo a já jsem zrovna umyl motorku a nechtěl jsem ji ušpinit, když jedu na sraz. To jsem si půjčil auto od otce.
Kromě nehody na okruhu jsi měl nějakou jinou?
Ne.
Kromě ježdění do práce, kam jezdíš, kde jsi byl nejdál?
Česko mám poježděno docela hodně. Teď na srazu v Orlických horách jsem byl poprvé v zahraničí (pozn. Polsko). Sice lidi kolem mne jezdí na různé dovolené, Francie, alpy a tak, ale mně to nikdy finančně nevyšlo. Furt je potřeba do něčeho investovat, kolem bydlení, teď jsem třeba koupil nový počítač, co zbude, to naleju do motorky a tak už na tyhle výlety moc nezbývá.
Provozní záležitosti, jako gumy, oleje, filtry, bez benzínu mi dělají zhruba 1700kč měsíčně.
Když jsme u těch gum, co ti vydrží?
Většinou najedu tak 15 tis.
To je docela dost.
Tak kupuji nové gumy a taky záleží, jak kdo jezdí. Kdybych jezdil jak Maxx, tak je musím kupovat 2x ročně. Teď tam mám Pirelli Angel ST. No, mám pocit, že si příliš nerozumí s těma bílýma čárama. To jsem na těch Dunlopech Roadsmartech neznal. Ono třeba přechody kloužou, ale na těch Pirellkách mne překvapilo, jak moc. Takhle jsem jel, sice pršelo, ale když to chytlo šmíra, myslel jsem, že to neustojím.
No mně zase přišlo, že takhle na přechodu kloužou všechny gumy.
Ale já tam jezdím skoro denně šest let. To místo znám, ale takhle mne to nikdy nerozhodilo. I když je možné, že to přemalovali nějakou horší barvou.
Takže servis si děláš sám.
Servisu se, dá se říct, bojím. Takže si dělám všechno sám. Když udělám podtlaky, seřídím to, tak to šlape jak hodinky. Koupil jsem 58, 60 tis. najeto. Dosud jsem to pouze měřil. Ale má to přes 100 tis, tak už to bude chtít udělat. Nakreslil jsem si papír, válce, směr jízdy a popsal, kde na jakém ventilu je jaká vůle. Mám servisní příručku a když to rozebírám, všechno si fotím, takže není problém, když nevím, se pak kouknout, jak to bylo a složit to zpátky.
Jak jsi přišel k těm svým přezdívkám? Kojak bych ještě pochopil s ohledem na podobnost se známým policejním komisařem. Ale ten Diesel?
No to se mi stalo na pumpě. Oni tam měli takové divné pistole, vůbec jsem si nevšiml, že jsem vzal ze stojanu naftu. A nabral jsem plnou. Jdu platit a ženská na kase říká: „Víte, že jste si nabral naftu?“ Koukám na ni jak blázen. A pak si říkám, že asi jo. Kurnik a co teď? Ale byli na to zařízení. Prý se jim to stává často. Dali mně kanystr, hadici a šel jsem si cucnout. Nádrž jsem vypustil a na doporučení pumpařky jsem tam dal Vervu. Asi je to pro ně dobrý kšeft. Verva a k tomu nafta s benzínem v kanystru, kterou si vyjedou ve svém autě. A od té doby si ze mě ostatní dělají srandu, že mám první dieselovou VFR.
0 #4 Tomáš 2012-06-18 19:04
Míro přeji další stovku.
+1 #3 Luboš 2012-06-04 12:59
Pěknej článek :-). Míro další 100ka ať je tady rychle, ve zdraví bez nehod a bez problémů!
+1 #2 Roman 2012-06-03 21:43
Hezký...
Mirek je motorkář duší i tělem...
A dobrý kamarád...
0 #1 Petr Gomola 2012-06-03 20:20
:-).