TEST FUNKČNÍHO OBLEČENÍ COLD KILLERS
- Podrobnosti
- Kategorie: Nezařazené
- Zveřejněno: 29. 1. 2008 0:00
- Napsal Overkill
- Zobrazení: 5244
TEST FUNKČNÍHO OBLEČENÍ COLD KILLERSSezóna nikdy nekončí !!!
Předpověď na sobotu 8.prosince:
Proměnlivá velká oblačnost, místy přeháňky, na horách sněhové. Nejvyšší teploty 5 až 9°C, v 1000 m kolem 0°C. Čerstvý západní až jihozápadní vítr 4 až 8 m/s, místy s nárazy kolem 15 m/s.Bio předpověď:
1 - mírná zátěž
Pranostika:
Mrazy co prosinec zaseje, až leden a únor sklízí.
TEPLOTA
Info o teplotě je z ukazatelů podél cest a tak podobně.
7.15 hod plus 7°
8.10 hod 10°
11.05 hod 10°
12.30 hod 9°
Délka cesty byla cca 110 km, zapomněl jsem ráno měřit km.
Testpilot je dálkový jezdec, pro kterého je 100% funkčnost moto a veškerého dalšího vybavení základní požadavek pro výkony v extrémních podmínkách. Je středoevropan a má zimu rád (nejradši u krbu s kámošem Jackem D. ve skleničce). Kdyby dělali test Švéd nebo Ital z jihu, určitě by měli jiné názory a hlavně je jejich organismus zvyklý na jiné teploty, my jezdíme kolem komína ve střední Evropě, jen tak pro pořádek.
Ceník : Ponožky, rukavice, kukla a turtle neck stojí jednotlivě asi 680 Kč (i rukavice v páru), spodky a trikomikina (top) jednotlivě cca 1700 Kč.
Pátek 7.prosince
00.36 - venku je fakt teplo, vím to, byl jsem venku. Nemám venkovní teploměr, takže nevím jaká je přesně venkovní teplota, ovšem ráno to bude jiné, protože jsem se rozhodl otestovat funkční oblečení, takzvaný "cold killers" (dále jen ck), což znamená zabiják zimy. Výrobce uvádí, že jsou to věci vhodné pro parašutisty atd. a pro motorkáře, tak a to mě zajímá. Funkční látka je Singtex 5000, nepromokavá, odolná větru, neprofoukne a je prodyšná, takže dnešní klasika mezi funkčními materiály. Účel je být s co nejtenčí vrstvou oblečení co nejvíc v teple. Na motorce hraje obrovskou roli aerodynamika, a to je důležitý aspekt. Nacpat si pod kombinézu svetr nelze, protože je samozřejmě co nejpřiléhavější z aerodynamických a bezpečnostních důvodů (nikdy toto nepodceňujte, protože bez splnění těchto dvou požadavků nefunguje jak má). Zkušenost mám s rukavicemi, a to vynikající, používám je už dva roky. Jsou z jemné tkaniny, ale neuvěřitelně odolné. Pokud bych s nimi neměl zkušenost, tak jak se znám, tak tomu neuvěřím - škrtání zapalovačem, kterým si připaluju, nezanechalo žádné následky, nechápu. Střih je geniální, ani o nich nevím a sednou mi skvěle. Ovšem přece jen jsou to rukavice a i když velice tenké, nevím jak je nacpu pod svoje zánovní kožené rukavice, které jsou mi tak tak akorát. Rukavice ck jsou tak výhřevné, že jednou při teplotě, jaká je předpovídaná na zítřek, jsem si je navlékl pod rukavice a vyjel jsem. Asi jsem to celkově s tou ochranou před chladem přehnal, to jsem tenkrát s funkčním oblečením začínal, protože mi za půl kilometru jízdy na VFR 750, když jsem dojížděl na křízovatku, bylo takové horko (došlo k přehřátí organismu a nabourání celkové tělesné termoregulace), že jsem málem naboural. Takže za křižovatkou svlíkačka, ale byl jsem rád, že jsem se za ní doplazil, připadal jsem si jako lední medvěd na Bahamách. Fuj.
Být ve složitější dopravní situaci, tak se snad svlíknu uprostřed křižovatky, protože bych jinak omdlel, fakt.
Teď mám už pár let dvě kukly ck, ta první byla fajn, ale jinak úplne na h...., protože mi foukalo za krk, ano za krk. Odjezdil jsem s těmito dvěma modely 100 000 km, to není překlep! Měl jsem pak tak zatuhlé svaly za krkem, že jsem radši absolvoval elektroléčbu. Moc ale na namožené a podchlazené svaly nepomáhá, takže je lepší si to na krku a za ním pořádně ošéfovat. Předek ck na jakékoliv součásti jejich oblečení je úplně v pohodě (to beru jako megaplus) ale vzadu za krkem to hapruje. V létě jsou teploty vysoké, takže nejde pořádně nic posoudit a je potřeba, aby fakt přituhlo a pak strávit noc na mašině na cestách temnotou, to si potom vychutnám tu správnou funkčnost nebo proklínám šmejd, který mě ohrožuje na zdraví a na životě taky tím, že rozptyluje moji pozornost a to je to, čeho není nikdy dost. Tak mi nebude nějakej blbej hadr od dementního návrháře, který neřídil ani koloběžku, ztrpčovat život, když jsem za něj tak královsky zaplatil. Ta druhá kukla ck byl nový model 2, ten použiju na dnešní test, stará byla vytahaná. Nový model byl supr, nikde nefoukalo do prvního vyprání. Praná v pračce na 30° nějak trochu změnila tvar a za krkem už nekryje tak dobře jako poprvé, teď je skoro stejná jako model 1. Přední i zadní část je z funkčního větruvzdorného materiálu, funguje na 100%, ale problém je střih. Zadní strana, která má krýt týl, je krátká a fouká za krk, a to taky není ono. Myslel jsem, že to spraví nákrčník zvaný "turtle neck", (tzn. želví krk), je ok, ale funkční materiál je pouze vzadu na krku, sice až do půli lopatek, ale vpředu je zase z tkaniny, která profoukne. Když obléknu kuklu a turtle neck a dám si záležet jako vždycky, aby skulinkou neprofouklo, tak hned po pár rozhlédnutích vpravo vlevo začne profukovat přesně kolem krčních tepen. Fakt mě to sere, kurva kdyby nešetřili na tom funkčním materiálu, tak bych teď nemusel řešit problémy se střihem, tak dělejte svou práci pořádně hoši. Ráno bude test ponožek, spodek a trikomikiny s kuklou, to máme celý komplet od hlavy až k patě, tak snad bude dost zima, abych se neuvařil a uvidím, jak to bude fungovat všechno dohromady. Testovací Motocykl, který mě v testu poveze, bude Honda Super black bird 1100XX. Druhý pilot pojede na VFR 800 a bude po cestě sledovat čas, teplotu a ostatní věci, které by měly vliv na test. Obě jsou kapotované.Typ motocyklu uvádím proto, že například na naháčovi by to bylo zase jiné (odpor vzduchu atd.). Na kapotované motorce je mnohem větší komfort, takže se dá jezdit i v celkem extrémním chladu, to jsou tak 2° plus, protože za kapoty tak moc nefouká.
Rada jak prase, pokud chcete být v zimě v tepelné pohodě, nepijte kafe a ostatní podobné kofeinové pochoutky, protože zanedlouho po konzumaci tělo začne reagovat a potí se nohy a podpaždí. Pot poté zchladne, a když se na dálnici klepu na stupačkách ve 130:)) jak ratlík a před sebou mám ještě pár set kiláků, není to ono, takže nebudu pít kafe, pouze mátový čaj a potom uvidím co seženu. Jsou to detaily, ale z detailů se skládá celek. Počasí neovlivním, ale něco můžu.
Takže jsou tři ráno, vstávám v sedm. Už to, jak se vyspím, je faktor, který bude velice mnoho ovlivňovat moje nazírání na detaily a hlavně mojí pozornost, takže jí bude míň, než kdybych nepsal a spal. Tak dej pán bůh štěstí.
Sobota
Zůstala na mě ale Honda VFR 800, takže jsem jel celou cestu na ní, ale s vyhřívanými hefty od Oxfordu, které dobře znám. Oba hefty hřejou stejně a mají skutečně dobrý výkon, což není u všech vyhříváků pravidlem. Takže jsem se ani nenamáhal natáhnout si rukavice ck pod kožené rukavice, protože bych se asi uvařil. Cesta proběhla, kromě 20min zastávky na pokec (venku u silnice), v kuse a klidně. 50% cesty bylo ujeto po dálnici, taky max. dovolenou rychlostí, a po jižní spojce, zbytek byly cesty všehochuť - okresky od jedničky až po trojku, mokro, písek, štěrk, bláto, hnůj, to všechno jsem na silnici potkával. Nakonec jsem byl od bláta jako na enduru, ale foukalo tak, jak jsem už dlouho nezažil. Stál jsem na křižovatce a čekal na zelenou a vítr foukal z boku a foukal jak tenkrát, poznal jsem to tak, že se my mašina kymácela pod poryvy větru, až jsem si připadal jako pod vlivem lihoviny. A pak to přišlo, další poryv byl tak silný, že jsem málem skončil i s mašinou ležet na asfaltu. To lidi kolem v autech na mě koukaly co se děje, až jim lezly oči z důlků. Velké topoly v aleji kousek ode mě se ohýbaly jako proutky, to se mi snad ještě nestalo, takže jsem se zapřel o řidítka, nohou jsem stiskl zadní brzdu a pořádně se rozkročil. Pak už to bylo dobrý, ale lomcoval se mnou pořád. Já jsem byl nádherně v teple, nikde mi nefoukalo (kolem krku fouká hlavně za jízdy, čím rychleji tím víc) a vyhřívané hefty jsem měl na 25% výkonu, ale ve finále už na 50%. Bylo mi jako v obýváku u televize, to mi je teď větší zima, když sedím a píšu tento test. To oblečení je skutečně jako z jiného světa, tak tenké a tolik tepla, tenká vrstvička vydá za triko a šíleně tlustý svetr. Jasné je, že tento materiál ck naprosto neprofoukne a komfort nošení je perfektní. Počasí bylo na test náročné, sice bylo docela teplo, ale ten prudký vichr byl dost studený a dodal extrém, takže nikdo nevylézal ven a řidiči z plechovek na mě civěli jako na halucinaci.Přesně vím co a proč píšu, taky jsem začínal jezdit v kožených jeansech s koženým křivákem, je to vykoupeno mou krví a utrpením.Všem návrhářům funkčního oblečení předepisuju, ať s tím, co vymyslí, stráví měsíc na cestách v extrémním podnebí, ale né každý den dvě hodiny v blátě za barákem a pak zpátky k mamince, povykládat jak to bylo drsný. Ale skutečně obléct návrháře do jeho návrhů, poslat ho, ať si zkusí jak to maká. Pak teprve dostaneme výrobky, které budou dokonalé a trvale FUNKČNÍ, žádní falešní sobi.Chybu jsem udělal s ranní kávou. Zpotily se mi nohy a vůbec, jak jsem popsal výše, ale zima na nohy mi nebyla. Ale bez kafe by to bylo lepší, takže za to si můžu sám a měl jsem jít taky mnohem dřív spát.A jestli se to vyplatí? Určitě, pokud jezdíte v kombinéze, a když v ní nejezdíte, tak mnohem víc. Pokud to bude vaše první zkušenost, budete asi úplně nadšení, jako tenkrát já. Jsou podobné moto oblečky a doplňky, které jsou Xx levnější, ale nejsou z funkční látky. Jsou tedy z hrubšího materiálu, takže se hodí např. spíš tak pod křiváka, ve kterém je víc místa. Svetry a teplákovky se pod dobrou kombinézu nevejdou a musela by jich být hromada, aby nahradily tenoučkou funkční látku. Ale nedá se to srovnávat, testovaný materiál je skutečně jako z kosmu. Druhý den jsem vyrazil na sjezdovku, vzal jsem si rukavice ck a přes ně natáhl hnědé tenké rukavice z pracovních oděvů za 18kč bez slevy. Vypadalo to dobře, nikdo si toho nevšiml. Moje ruce a prsty neví co je chlad. Na sjezdovce bylo lehce pod nulou, takže plně nahradily lyžařské rukavice. A to jsem rukama párkrát ve sněhu zkoušel hlubokou orbu, když jsem krémoval lopéze (překlad: při pádu na sjezdovce jsem instinktivně brzdil rukama jako všichni) a byl delší než jsem myslel. Pokud by přituhlo víc, vzal bych si pod lyžařské rukavice ck a to by stačilo do -30 a pak by se uvidělo. Jako kytarista jsem na ruce velice velice citlivý. Koupím si větší ponožky a kuklu, co mi sedne, si seženu někde jinde. Nebo možná poprosím nějakou šikovnou švadlenku, která použije látku z turtle necku, aby vylepšila kuklu, která je vzadu krátká. Pak by to mohlo konečně pořádně fungovat.Jestli prodávající v motoobchodě není aktivní pilot, nevěřte mu nic, lže jak tiskne. Až půjdete nakupovat, zeptejte se, budete překvapení. Když nějaký obchodník prodává „šluší kupte“ (bohužel jich je stále většina), nekupujte. Doplatíte na to.
Děkuji:Jardovi Pytlíkovi, šéfmechanikovi z vfrkliniky, za přípravu stroje Honda VFR na krémr a za sledování meteorologických podmínek. Jirkovi Šebkovi, členovi a pilotovi Honda VFR.eu, který je majitelem motocyklu Honda VFR 800 FI, na kterém jsem test prováděl . Joker moto, za nepatrnou slevu na tyto testovací hadry, které jsem si koupil za svoje dineros jako vždy. Moje názory jsou ovlivněny pouze mojí zkušeností.
Very special thanks :
všem záchranářům, hasičům a zdravotníkům, všem účastníkům dopravních nehod, kteří mají aspoň základní znalost první pomoci (bez ní můžete špatným postupem zabít), nebáli se, neujeli, zastavili a pomohli (i když kamarádi motorkáři, kamarádovi motorkářovi už hodili přes hlavu bundu - Myslím tím vás, paní, vy, která jste zastavila a vzala cizí osud do svých rukou, který vyprchával tak rychle, jak vám protékala jeho krev mezi prsty.), i těm, kteří zachraňují někomu a někde v temnotách život zrovna teď. Taky všem, kteří už zachránili život a hodně často nikdy neuslyší ani děkuji. Policistům (ale jen těm kteří chrání a slouží, ne těm co jen čumí a škodí, jako hodně z nich). Děkuji operátorům na telefonech, na nichž záleží, jak celá záchranná akce klapne. Všem, kteří se poučí z cizích chyb.
Dobrým duchům lesa a andělům strážným děkuji. Toto není prdel.
Very special fuck: všem mechanikům, které jsem vyfuckoval, všem kteří mě nabourali a pak lhaly, všem lemplům od sklepa až po půdu.
Overkill
P.S. podruhé jsem jel v cold kiler 26.1.08 teplota 3st. moto, jasně že honda, ale dnes black bird. najeto asi 150km, při oblékání se na rukávu topu, udělala díra naprosto bez pouzití násilí, špatně sešitý materiály k sobě , funkční plus nějaký doplňkový který je vzadu. díra 10cm. Tak to je špatná zpráva, dobrá ale je že, i v týhle kose na superrychlý mašině mi bylo fajn!!!!!!! ale podruhé v akci a už 10cm díra !? a nebyl ještě praný!!! fuck to sešiju na reklamaci kašlu, ztráta času, ale příště ještě budu v krámu prohlížet jestli jsou dobře sešitý švy jo ? to je na palici!
jezdíme a platíme, tohle není naše práce a to mě sere
tento článek byl napsán pro čmn, ale neozvaly se tak mají smůlu, asi připravujou článek o čínských čtyřkolkách)))))))))))))))))))))))))))
ale jinak jim fandím a kupuju je každý pátek tak zdar