Jawa 250/593 master
- Podrobnosti
- Kategorie: Ostatní motocykly
- Zveřejněno: 25. 8. 2006 0:00
- Napsal DaveVFR
- Zobrazení: 6530
There was a problem loading image http://dam.xf.cz/portal/motorky/jawa/jawa_soubory/image007.jpg
There was a problem loading image http://dam.xf.cz/portal/motorky/jawa/jawa_soubory/image007.jpg
There was a problem loading image http://dam.xf.cz/portal/motorky/jawa/jawa_soubory/image002.jpg
There was a problem loading image http://dam.xf.cz/portal/motorky/jawa/jawa_soubory/image002.jpg
There was a problem loading image http://dam.xf.cz/portal/motorky/jawa/jawa_soubory/image004.jpg
There was a problem loading image http://dam.xf.cz/portal/motorky/jawa/jawa_soubory/image004.jpg
Jawa 250/593 master
rv 1996
Technické údaje:
Motor: dvoudobý jednoválec
Objem: 246cm3
Vrtání x zdvih: 70,0 x 64,0 mm
Kompresní poměr:
Výkon: 20kW / 6250 ot./min
Výkon / hmotnost:
Točivý moment: 28Nm při 6000 rpm
Zrychlení 0-100km/h:
Max. rychlost: 135km/h
Startér: kick
Plnění motorku: karburátor jikov
Převodovka: pětistupňová
Rozvor:
Výška sedla: 800 mm
Hmotnost: 135 kg (suchá)
Nádrž: 17l
Spotřeba: 5- 7 l
Jawu jsem koupil v únoru 2003 od jednoho solidně vypadajícího lida (na takové pozor). Nic netušíc jsem si koupil problémy, které jsem si už musel opravit sám. Víc jsem tenkrát koukal na to, že chci zrovna tento typ motorky a nevšiml jsem si závad na motorce. Jawku jsem koupil bez technické, takže mne čekala oprava elektriky, výměna pneu, koupení nové baterie, protože stará byla kaput a doplnění blinkrů, které mu prý ukradli. Až doma jsem si všiml při první jízdě, že řídítka nejsou tak moc rovná a pod některý mi samolepkami se skrývají pěkné šrámy od pádu. Takže žádná krádež, ale lehnul s ní a pěkně ji očesal. Motorku jsem dal do kupy a na technické jsem prošel bez problémů. Tím začalo mé ježdění na dvěpade. Když jsem motorku koupil, měla najeto 12000km. Číslíčka na tachometru nabíhala docela svižně a já jsem byl spokojený, že mám zrovinka tuhle motorku. V létě jsme ve dvou projeli kus republiky. Navštívili jsme během týdne šumavu, karlštejn, vysočinu a během cest nás bagáží obalená jawa nikde nenechala. Asi je to dáno její váhou, ale mám pocit, že čím víc je zatížená, tím lépe sedí a tím spíš se dají zatáčky projíždět až na stupačky (v pravo) a na výfuk. Za první rok ježdění jsem najel 8000km. Přes zimu proběhlo jen pár úprav. Kola jsem dal do melounově žluté barvy a sladil kufr s touto kombinací. V roce 2005 jsem měl na motorku poměrně méně času a také počasí se docela zbláznilo, takže to moc na ježdění nebylo. I přes všechny překážky jsem nalítal 5000km. Na konci sezóny jsem nechal předělat úchyty motoru, protože byly už od výroby excentricky navařené, díky čemuž se kroutily přední úchyty motoru a motorka vibrovala. Také bylo už cítit nedostačující sílu centrálního tlumiče, takže ten byl repasován a když už se v tom mechanik hrabal, udělal i přední tlumiče. Výfuk byl už při koupi vykuchaný a zvuk z něj byl ohlušující, takže jsem ho nechal vyměnit a místo starého putoval na jeho místo oválný výfuk z pragy ed250. touto výměnou se zlepšil kruťák v nižších otáčkách a navrchu se přidalo pár kobylek do stáda. Generálka byla završena výměnou oleje, chladící kapaliny a řetězové sady, kde jsem použil motocrossový řetěz. Teď je jawa uložená pod plachtou a připravena pro zájemce, který by ji chtěl koupit