Grossglockner 2013
- Podrobnosti
- Kategorie: Cestopisy
- Zveřejněno: 7. 12. 2013 20:38
- Napsal scalla
- Zobrazení: 2479
Ani letos jsem nemohl vynechat. Nikomu dalšímu se nechtělo, jedeme s Markem sami dva. |
Marek je pohodář, až to bolí. Suzuki SV1000 koupil jako bouranou, opravil. Neřeší blbosti. Jezdí. Předpověď slibuje několik slunečných dní. Sraz ráno na pumpě u Dubence. Všechno je v pohodě a vyjíždíme podle plánu. Klasika. Po sluncem zalité sto dvojce a stopětce do Týna nad Vltavou. Pak silničkama na hranici.
Vyšší Brod – Zwettl an der Rodl – Waxenberg – Sankt Veit im Mühlkreis – Herzogsdorf – Aschach an der Donau (61 km)
Aschach an der Donau – Eferding – Grieskirchen – Gastpoltshofen – Schwanenstadt – Gmunden (87 km)
Gmunden – Steinbach am Attersee – Bad Ischl – Bad Goisern am Hallstätter See – Gossau – Scheffau am Tennengebirge (103 km)
Scheffau am Tennengebirge – Bischofshofen – Dienten Sattel – Maria alm am Steinernen Meer – Maishofen – Viehhofen (77 km)
Zell am See – Glockner – Malta a zpět (2 x 184 km )
Viehhofen - Maishofen - Maria alm am Steinernen Meer - Dienten Sattel – Bischofshofen - Scheffau am Tennengebirge – Gossau - Bad Goisern am Hallstätter See (117 km)
Bad Goisern am Hallstätter See – Liezen – Windischgarsten – Altenmark bei Sankt Gallen (117 km)
Altenmark bei Sankt Gallen – Maria Neustift –Mauthausen (90 km)
Mauthausen – Reichenau mi Mühlkreis – Studánky ( 54 km )
Vyšší Brod – Volary – Prachatice – Písek – Blatná – Příbram ( 189 km)
Sezóna je v plném proudu a navíc pozdní nedělní odpoledne. Představa kolony, táhnoucí se podél Vltavy a zasekaného Krumlova mne děsí. Po konzultaci s Markem volíme cestu na Černou v Pošumaví a Volary. Tahle pošumavská „magistrála“ na tom nebude o nic lépe, ale přeci jen se tady lépe předjíždí. A z Volar už předpokládám větší pohodu. Očekávání se plní. „Magistrála“ nic moc, ale řidiči nás naštěstí pouští. Z Volar to je už zase pěkná moto cesta, i když po těch rakouských mlsech trochu ztrácí ne lesku. V Prachaticích pauza na pumpě, kde do sebe lejeme studené cokoli. Blbé, že v tom vedru už je ta lednice dost probraná a doplněné zboží se nestihlo pořádně vychladit. Představuji si, jak tady před několika stoletími hrkotaly v takovém vedru povozy se solí... stěžuje si tady ještě někdo? :-)
Zbylá cesta na Písek je ověřená varianta s malým provozem a pohodovýma zatáčkama. Z Písku po I/20. Sice pořád rovně, ale čtyři pruhy. Žádný stres. U Třebkova se silnice plynule přetransformuje do R4. Čtyři pruhy, pohoda. Ta končí u Mirotic. Dále jen I/4 a peklo. Vedro, kolony, nasraní řidiči. Někdo nás pustí, někdo ne, ale na mašině předjedete v pohodě. Pak kokot s Octávkou TDI a vírou, že se spojlerem na pátých dveřích nás pozávodí. Asi to má přečipované, protože oblaka dýmu po každém přidání plynu by směle mohly soupeřit s armádním zadýmovacím zařízením. Přes obce to pere jak hovado. Za obcí tam nechávám trojku a rychle ho nechávám za sebou. Od takových raději dál. Po pár kilometrech nás pouští nějaké MPV s rodinkou. Uhýbá doprava, ale bohužel ve stejný okamžik se jouda ve Fiátku rozhodl vyjet z odpočívky s představou, že jedoucí auta uhnou doleva, aby se mohl zařadit. Jenže vlevo jsme my! Brzdíme všichni jak o duši. Vidím, že se všichni nevejdeme. Kopu kvalty dolů a plný kotel, aby MPV mohl uhnout doleva. Co dělal Marek nevím, ale když po chvíli kouknu do špíglu, mám ho za prdelí. Ještě že tak.Hned u Let točím doleva na Blatnou. Pryč z tohoto blázince! Raději si najedu o 10 km víc po prázdné silnici, než tohle. Do Příbrami už dojedeme pohodovku po dvojkách, trojkách. Sjedu s Markem na Evropskou, kde na pumpě dáváme další studené – cokoliv. Marka čeká ještě nějakých 50 km domů. Ale to už je chvilka. Dálnice na Prahu je v pohodě.
Tak zase napřesrok. :-)