Téma:

Re:Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10987

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 15
Chlazení regulátoru dírou v podsedlovce bych takto rozhodně neřešil,je to nevratný zásah a jsem proti takovýmto paskvilům,ale každého věc...
Sám jsem to řešil jak psal VFRošťák ventilátorkem ze starého pc co je na procesoru.Je to malý ,nízký ,tichý větráček,náklady 0 Kč.Mínus ukostřeno a proud jsem vzal z přívodu zadního brzdového spínače.Po otočení klíčkem ve spínačce se tedy ventilátor rozběhl.Před instalací větráčku ,jsem na regulátoru pomalu neudržel ruku,s větráčkem byl jen vlažný.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10994

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 352
  • Obdržená poděkování 22
Ahoj Dvoři a další.
No lempl ohledně motorky nejsem, šťourání v mašině jako je Vefro si užívám. Spíše mám obavy abych byl schopen dodržet technologický postup nýtování. Původně jsem měl záměr si tu výměnu řetězovky udělat doma sám. Člověk se tak nejvíce naučí. Pak jsem se trochu se trochu zalekl, že bych mohl něco zmastit. Nastuduji nějaká videa s nýtováním řetězu a rozhodnu se.
To umístění regulátoru je neobvyklé. Ten nový regulátor si nyní budu více hlídat- kontrola teploty a pokud se mi bude zdát horký, tak by asi dostal nějaký ten ventilátor. Přiznám se, že bych asi neměl srdce takto řezat do motorky. Sice to není na nějak exponovaném místě, ale měl bych obavy co to bude dělat za jízdy na mokré vozovce. Může to být utěsněné , ale co když se mi tudy bude dostávat voda pod sedlo a k baterii.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jirka72.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10995

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Jirko, nevím, jaký technologický postup máš na mysli ;) , ale výměna řetězu je naprosto banální záležitost, kterou zvládne kdokoli schopný přimontovat poličku na zeď (což mimochodem není moje silná stránka :unsure: ). Nýtovačky ČZ nebo DID, které jsem měl, jsou prakticky blbovzdorné a řetěz se snad ani nedá snýtovat tak, že by článek váznul. Stejně tak stačí dodržet minimální rozměr roznýtované hlavičky a řetěz se nerozpojí. Nejhorší je roznýtovat starý řetěz. U nýtovačky z motořetězů jsem dokonce jeden trn zlomil (možná ho načal někdo přede mnou), takže výměna se mi prodražila.
Plast pod sedlem na FI - u podobných úprav se snažím držet pravidla, že všechny změny musí být vratné. Jasně, vyřezanou díru nikdo nevrátí. Ale proč nekoupit druhý podsedlový plast a jeden vyřezat? Těch úprav na FI se mi asi vystrčený regulátor líbí víc. Je to pasivní řešení, nic se nemůže pokazit.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10996

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 352
  • Obdržená poděkování 22
Má obava pramenila z toho, abych při tom nýtování nestáhl ty nýty příliš nebo málo. Na Motořetězy jsou však velmi vstřícní a fundovaní, posílají spolu s nýtovačkou i návod. Jinak přidělávání poliček dávám levou zadní. Asi mám zbytečné obavy, dám vědět jak jsem dopadl. Minimálně ušetřím oproti práci v servisu minimálně 1500,-(předběžná cena za výměnu řetězovky v neznačkovém servisu).

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10997

  • Jirka 22
  • Avatar uživatele Jirka 22
  • Offline
  • Pokročilý
  • Pokročilý
  • Příspěvky: 45
  • Obdržená poděkování 0
Ty kráso. To chceš říct že má na hodinu 1500

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10998

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 352
  • Obdržená poděkování 22
To ne, to bych jim křivdil. Jen jsem tam vznesl dotaz, co by tak stála výměna řetězovky. Bylo mi řečeno, že je to tak na 2 hoďky práce a u nich tedy cca 1500,-. Takže mohu počítat cca 750,- na hoďku. Origo Honda servis zde bere 800,-/hodinu. Také měli ode mne informaci, že tu sadu už mám doma a nemusí ji objednávat, potřebuji čistě práci. Takže tohle zmáknu doma a obrátím se na ně až budu potřebovat skouknout třeba ventilovou vůli. To doma nejspíš dělat nebudu, i když byl tu v minulosti návod jak toto vyřešit svépomocí. Ovšem v tenhle okamžik mne docela zajímá kolik času ta výměna zabere mě.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #11003

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 352
  • Obdržená poděkování 22
Zdravím vespolek. Tak řetězovka vyměněna. Dalo mi to sice cca 4 hodiny, ale přes polovinu času jsem strávil čištěním okolí řetěz. kolečka u motoru od maziva na řetěz. Tipoval bych, že to snad nikdo od data výroby nedělal. Usuzuji dle původní tovární rozety a snad 100g šmíru, který jsem z těch míst vyndal. Takže nakonec ta výměna nebyla tak hrozná jak jsem se obával. Nýtovačku jsem měl zapůjčenou od Motořetězy a po chvilce dumání je její používání v podstatě intuitivní. Jsem rád, že jsem s tím nemusel otravovat v servisu a na sraz už budu mít Vefro v top kondici.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #11013

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Jen ze zvědavosti. Ta tovární rozeta měla gumové osazení nebo to byl jen prostý kovový pastorek, takový, jaky jsi asi dal v náhradě?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #11015

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 352
  • Obdržená poděkování 22
Udeřil jsi hřebík na hlavičku. Ta původní rozeta měla to gumové osazení a nově tam mám pouze jednoduché kovové kolečko. Taky jsem na to chvilku divně koukal, ale řetěz. sadu jsem měl vybranou přesně dle typu motorky, tak by to mělo být v cajku. Patrně ta guma byla časem shledána jako zbytečná a tak se od toho upustilo. Víš o tom něco víc? Pokud ano, dej mi prosím vědět. Původní rozety si zatím schovám, čekal jsem že budou více opotřebené, tedy alespoň by měli být. Ovšem když jsem přiložil novou rozetu na starou, tak jsem neviděl na zubech žádný rozdíl. Možná by ta rozeta dala ještě 1 řetěz. Ale to nemám potvrzené, to je pouze má hypotéza.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 9 měsíců zpět #11016

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 15
No to poznáš...mě to dělalo neplechu. Když zatočíš zadním kolem,necvaká ti řetěz na předním kolečku?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.404 sekund
Powered by Kunena fórum