Téma:

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10918

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 353
  • Obdržená poděkování 22
Ahoj vespolek.
Jsem tu nový a tak se malinko představím. Na jaře loňského roku jsem se stal spokojeným majitelem motocyklu VFR800FI. Volba padla na Vefro po dlouhém přemýšlení o volbě typu. Jedním z nejdůležitějších požadavků byla spolehlivost typu a taky jsem chtěl něco jiného než řadový čtyřvál. Postupně se výběr typů zužoval, dílem taky kvůli požadavku na kufry. Chci cestovat a chtěl jsem proto motocykl již s kufry. Po prostudování mnoha recenzí s kladnými ohlasy na Vefro jsem se rozhodl pro tento typ. Co jsem si všiml, tak snad jediná nectnost tohoto typu bývají problémy s regulátorem dobíjení.

Takže mne ani moc nepřekvapilo, kdy začalo po pár měsících zlobit dobíjení. Tak nejdříve jsem preventivně koupil novou baterii( původní už měla také něco za sebou), bohužel to nic neřešilo. Nakonec byl jako problém diagnostikován onen regulátor dobíjení. V servisu mi mechanik řekl, že ten regulátor, který právě vyndal už taky nebyl původní. Původní majitel tedy již regulátor nejméně jednou měnil. Takže na motorce mám za dobu její životnosti 3. regulátor. Stav na tachometru v době výměny byl 24000km. Mám ročník 98.Zajímalo by mne jestli je nás tu více, které potkala tato příhoda? Třeba teď budu mít nějakou dobu pokoj anebo to je u Vefra tzv. spotřební díl a budu muset třeba po 5000km kupovat nový regulátor. To by mne docela naštvalo.
Další můj dotaz je následující: Dá se u Vefra 800FI model 98 sejmout díky té koncepci letmého zavěšení kola řetěz bez roznýtování a opět nasadit již opět snýtovaný nebo se to musí při sejmutí klasicky roznýtovat a opačně při nasazení snýtovat? Při prvotním pohledu na konstrukci v oblasti kyvky jsem si myslel, že ano. No dnes jsem sundal kryt řetěz. kolečka, že budu měnit řetěz a byl jsem nemile překvapen. Budu nejspíš potřebovat nýtovačku. Ten řetěz vcelku nesundám.

Ale to jsou jen takové drobné patálie, jinač vládne spokojenost. Zažil jsem na začátku své motorkářské kariéry několik let ježdění s Jawou 350/639(takže si japonské techniky vážím a neustále mne mile překvapuje svojí kvalitou a promyšleností), pak jsem přesedlal na Yamahau FZR 1000 Exup - to byla docela jiná pila oproti Jawě. Pak přišla na řadu rodina a tak jsem Yamahu s těžkým srdcem prodal. Doba pokročila a tak jsem si splnil téměř zapomenutý sen a opět si pořídil mašinu.
Jsem rád, že jsem zde našel skupinu stejně postižených a budu se těšit na osobní setkání na některém nejbližším motosrazu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jirka72.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10919

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Ahoj Jirko. Vítej v klubu. Taky se na tebe těšíme. :-) Pokud se nepletu, na FI by měl jít řetěz bez roznýtování vyměnit. Musíš povolit kyvku a povytáhnout šroub. Vzniklým prostorem protáhneš řetěz. Je otázka, nakolik je tento postup výhodnější, než klasicky snýtovat řetěz, ale snad se vyjádří někdo z Fičkařů. Bohužel, jakkoli je tato frakce aktivní v hospodě, její publikační činnost je prakticky nulová, takže patřičný článek zde stále chybí :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10921

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 353
  • Obdržená poděkování 22
Jo to povolení kyvky a povytažení šroubu mne napadlo taky, když jsem tu konstrukci viděl. Ale přiznám se, že to mi přijde praktičtější to nýtování. I tak díky za reakci.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10923

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 220
  • Obdržená poděkování 12
Ahoj Jirko. Regulátor určitě nebudeš měnit každých 5000 km. Co jsem vysledoval, tak asi 40-60000 km. Spojený řetěz určitě jde vyměnit. Sám jsem to dělal. Ale už je to spoustu let. Matně si vzpomínám, že se sundal jen hliníkový držák stupačky.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10926

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 353
  • Obdržená poděkování 22
Stanley díky za info. Ty km které uvádíš u výměny regulátoru jsou v tomto rozmezí už přijatelné. Snad to tak bude. Kouknu se ještě na ten držák stupačky, pokud by to takto šlo, tak by to bylo super. Snažím se dělat si jednodušší servis doma.

P.S. Tak jsem se právě vrátil od motorky. Ta stupačka je umístěna na odlitku, který je přichycen ke stroji na dvou místech. Menší úchyt pomocí šroubu nedaleko řadičky a druhý masivnější úchyt pomocí velkého šroubu, který drží i tu kyvku. Řetěz prochází právě mezi těmito dvěma úchyty. Mám obavu, že pokud bych vytáhl ten velký šroub, tak může dojít k tomu, že síla tlumiče mi vyhodí osu kyvky mimo osu uchycení a už to tam zpátky nedostanu. Musí se povolit oba šrouby, jeden nic neřeší. Nemám k ruce nikoho kdo by mi s tím pomohl nebo s tím měl nějaké zkušenostmi. Takže pro mne příliš riskantní. Zatím to tedy vypadá tak, že se bude nýtovat, skoukl jsem 4 videa na Googlu a tam to také všichni nýtovali. Takže to zkusím snýtovat doma a pokud se nezdaří, servis to jistí.
Píšu to sem hlavně pro mé případné následovníky s touto operací.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jirka72.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10928

  • marek
  • Avatar uživatele marek
  • Offline
  • Expert
  • Expert
  • Příspěvky: 137
  • Obdržená poděkování 7
Taky Tě zdravím.

Na svém Fi mám regulátor od IGNITECHu, se kterým jsem motorku už kupoval. Motorka má přiznáno 106xxx km a "zatím" problém není. Každopádně pro případnou poruchu mám připravený voltmetr.

PS: FZR 1000 exup jsem měl taky a byla to dobrá pila :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10929

  • Viki
  • Avatar uživatele Viki
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 414
  • Obdržená poděkování 1
Zdar,
rok 98 a 24t km??? No tak to bych asi chtěl vidět na vlastní oči..... :)
Kde jsi takovou sehnal?? :)
Já jsem na mé pozoroval vyhřátí konektoru pod sedlem u regulátoru, tehdy jsem to vycvakal a nahradil tzv. čokoládou-svorkovnicí. Teď mám přes 90t km a regulátor původní, klepu na zuby....:woohoo:
No a můj názor na nýtování řetězu v garáži je jednoznačný, a to SERVIS. Ikdyž tady jsou kluci šikovní, co třeba mají i vercajk, ale já to svěřím mému servismanovi a vím že to bude ok. Než pak řešit následky přetržení.... :unsure:
Toť můj názor B)
Čus ;)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10930

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 15
Řetězovou sadu vždy objednávám na motoretezy.cz kde ti zdarma půjčí na konkrétní značku řetězu nýtovačku i s návodem.Pokud si na nýtování netroufneš,kup rozebírací řetězovou spojku na daný řetěz (530) a tou spoj nový řetěz a zajeď někam do servisu,kde ti to už jen snýtují nýtovací řetězovou spojkou.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jarak.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10931

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 353
  • Obdržená poděkování 22
To Viki: Rád Ti ji představím, pokud se uvidíme na jarním motosrazu či jindy. Mám to od prodejce z České Skalice a on to přivezl z Bavorska. Taky jsem tomu nemohl věřit. Prostě opravdu vypadá jako velmi málo jetá a dál to neřeším, protože cenově a typově padla přesně do mé situace. Já bych teď nové Vefro stejně nechtěl, jsen docela konzerva a všechny nové motorky mají nyní na můj vkus moc elektroniky a taky ty prachy bych za to nedal. Dnes už je to stejně 22 roků stará babča a nikoho kdo se v motorkách vyzná s tím neohromím.
Jinač zatím spokojenost, až na to nízké plégo a nemožnost přizpůsobit ovládací prvky na mou výšku, mám 188 cm a to je pro tenhle typ už asi moc.
Jinak díky za info Tobě i Jarakovi. Ono to zatím vypadá tak, že na ten servis asi dojde.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jirka72.

Nováček s Vefrem 4 roků 10 měsíců zpět #10932

  • Viki
  • Avatar uživatele Viki
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 414
  • Obdržená poděkování 1
Plégo se dá přece jednoduše řešit, někteří tady to mají, já mám 191cm a beru to jako realitu, mám rozměry originál... B)
Jinak se rád mrknu, jestli se na setkání uvidíme

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viki.
Vygenerováno za 0.227 sekund
Powered by Kunena fórum