VFR800 FI - seřízení ventilů
- Podrobnosti
- Kategorie: Návody a technika
- Zveřejněno: 25. 7. 2013 11:40
- Napsal scalla
- Zobrazení: 2368
Šamanské téma podruhé, pro změnu na VFR800FI. |
Ventily na VFR800Fi se dělají podobně jako na VTECu, a proto je tento článek jen stručnou nastavbou toho předchozího. Asi správnější by bylo říct, že VTEC se dělá podobně jako FI, protože tu bylo dříve. Ať tak či onak, postup je podobný a v případě FI podstatně jednodušší ze dvou důvodů:
-
Rozvod koly se snadněji skládá
-
Měřit můžete ihned po sejmutí ventilových vík. Nemusíte demontovat vačky a blokovat zdvihátka přípravkem.
Bohužel, rozvodová kola je kus krásné strojařiny, o kterou jsou následující generace VFR ochuzeny. Jen pro zajímavost dodám, že ačkoli se motor točí ve směru hodinových ručiček, vačky se díky převodu točí opačně, proti směru otáčení motoru a částečně tak ruší gyroskopický efekt motoru. A možná také působí jako vyrovnávací hřídele a tlumí vibrace.
Tak dost snění. Vzhledem k tomu, že jsem přišel k již odstrojené motorce, popis, jak co rozebrat nemám k dispozici. Ale třeba doplní nějaký zkušený FIčkař (už zase blouzním).
Motorka, na které jsem ventily dělal už nebyla nejmladší a gumová těsnění už byla docela tvrdá. Mechanik přede mnou to řešil pastou. Motor netekl, ale Lukášovi jsem stejně doporučil kopit novou sadu těsnění. Lukáš koupil komplet sadu na motor (vč. Těsnění pod hlavu od Atheny za cca 4500kč) To mi přijde jako dobrá cena, když vezmu v potaz, že samostatné těsnění po víko stojí cca 1000 kč. Následně bylo možné zadeklovat motor „nasucho“ s tím, že pastou se jen chytne horní část těsnění k víku. Při příštích ventilech se bude motor krásně rozebírat.
Většina podložek v náhradě se vyrábí po 0,05mm. Lukáš však objevil obchod, kde jsou k mání i ty 0,025mm za slušnou cenu.
Dotahovací momenty jsou shodné s VFR800VTEC. Vůle ventilů 0,16 +/-0,03mm pro sání a 0,30 +/-0,03mm pro výfuk.
Komentáře
RSS informační kanál komentářů k tomuto článku.