Honda VFR
Dlouhodobý test VFR 800 VTEC - 40 000 km
- Podrobnosti
- Kategorie: Uživatelské testy
- Zveřejněno: 7. 7. 2010 0:00
- Zobrazení: 5752
Navzdory neplánovanému konci sezóny v roce 2009, stále jezdíme a pokořili jsme hranici 40 000 km
Sezóna 2009 pro nás skončila předčasně v polovině září. Přesně podle pravidla, že největší průsery se stanou, když je člověk nečeká. Krátká odpolední projížďka po trase, kterou dobře znám a jezdím několikrát týdně. Pouze s tím rozdílem, že v neděli tam ještě nebyl a v úterý už ano. Co? Zatryskaný štěrk alias "Oprava vozovky kamenem a emulzí", oblíbená to technologie všech motorkářů. Značka tam pochopitelně nebyla, protože ta, která říká, že silnice je havarijním stavu je tam permanentně. Vzhledem k povrchu se ani jinak než pomalu jet nedalo. Ale když to trasu znáte a koukáte po krajině místo po silnici, je na malér zaděláno. Po téměř skvěle zvládnutém driftu jsem skončil já na silnici a motorka ve škarpě. Škody byly více méně kosmetické, ale i tak se to nasbíralo. Rozbitá horní kapotáž, ulámané úchyty plexi, rozbité levé světlo, levý blinkr, lešení, kryt přístrojové desky, levé zrcátko, řadička, lešení, ohnuté obě páčky, ohnutý hlavní stojan, boční stojan, levý držák kufru a počkrábaný lak kolem dokola. Na jaře 2009 jsem ještě pokřtil mašinu u Červené Vody na naftě, což odnesla brzdová páčka a kryt spojky. Zkrátka v roce 2009 jsem ji pokřtil z obou stran. Mašinu jsem napůl rozebral, objednal díly a během zimy ji dal znovu dohromady. O lak se postaral Jirka Lepič z Velimi.
Tolik diskutované chladiče, umístěné po bocích stroje, přestály bez úhony oba pády.
Změny na stroji tedy byly z větší části vynuceny okolnostmi:
- Nové plexi - původní nahrazeno vyšším originálem Honda
- Originál brzdové páčky nahrazeny zkrácenými Titaxy
- Když už byla mašina odstrojená, montáž alarmu Honda Averto
Ostatní rozbité díly nahrazeny novými originálními díly, s ohledem na cenu objednány z USA nebo z Anglie.
40 000 km jsme tedy překonali až 6.7.2010. Mimo havárií a tímto vynucených oprav nevyžadoval stroj žádnou zvláštní údržbu. V 36 000 km jsem pouze vyměnil olej (už mimo záruku, tedy sám). Jako nová náplň posloužil opět Castrol Power 1 Racing 10W-50, olejový filtr K&N. Vzduchový filtr K&N jsem vypral a znovu napustil olejem.
Z běžného spotřebního materiálu je na stroji stále původní:
- Přední brzdové obložení (to už zřejmě dlouho nevydrží)
- řetěz (dle měrky zrhuba v polovině opotřebení)
Spotřeba oleje je stále na 1000 km neměřitelná, během 12 tis. dolévám cca 0,5 litru.
Žádné jiné závady se nevyskytly.